A tatabányai helyi közlekedés autóbuszait legelőször 2003-ban volt lehetőségem tanulmányozni, amikor Tatáról Szegedre tartva megálltam a városban egy órára.

Három év múlva újra napirendre tűztem egy látogatást, ugyanis a korszerűsítés jegyében beszerzett Kravtex Credo BN széria 12 és 18 típusjelzésű járművei már a spájzban voltak. Mindenképpen fontosnak tartottam, hogy dokumentáljam az akkori állományt, ezért szabadságot vettem ki, amely egy napsütéses októberi hétköznapra esett.

A tatabányai helyi és helyközi közlekedés nagyforgalmú csomópontja akkoriban az újvárosi pályaudvar volt, ahol bejelentkezve a Vértes Volán illetékesei hozzájárultak a fotózáshoz és megnyugtattak, sok Ikarussal fogok találkozni.

A forgalmas újvárosi buszállomás 2006. őszén, amely egy év múlva a vasútállomás melletti bevásárlóközpont alagsorába költözött (a képre kattintva galéria nyílik a szerző képeiből)

Ezt követően megkezdtem a város bejárását. A délelőttöt a kertvárosi központban kezdtem, majd a belváros felé visszatérve napomat Újvárosban fejeztem be.

Kertvárosi sorakozó

Az egész napos programomat végül megszakította fényképezőgépem akkumulátorának délutáni lemerülése és annak felismerése, hogy a tartalék utángyártott akkumulátorok semmit sem érnek. Ennek ellenére sikerült több olyan járművet megörökíteni, amelyek a Credók érkezésével akkor befejezték pályafutásukat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!