Nem mindig könnyű információt kicsalni a közlekedési cégekből, persze tegyük hozzá, többnyire mi is csak a negatív fejleményekre kérdezünk rá, a pozitívak mintha maguktól értetődőek lennének. A hárombetűs cégeknél mesterien írnak mátyáskirályos válaszokat, azaz válaszolnak is meg nem is, és ezt mi is tudjuk, hogy azt jelenti, hogy részükről annál többre a témában ne számítsunk. A BKK megjelenése egyébként egy nagyon erős lépés volt a minőségi kapcsolattartás felé, és az elmúlt hónapokban a MÁV-nál is inkább pozitív irányba mozdultak el a dolgok.

A HÉV 2016 novemberétől a MÁV-hoz tartozik, de az egyik önállóbb entitásnak tűnik a többi leányhoz képest. Ez a cég kommunikációjára is igaz, bár például a sajtómegkereséseket a nagy közös címre kell küldeni. A MÁV-HÉV-nek viszont nagyon jó, informatív, friss és ezért látogatott Facebook-oldala is van, ahol nemcsak a közlekedési aktualitásokat osztják meg, hanem az üzem működésével kapcsolatban is közreadnak ismeretterjesztő írásokat, képeket, videókat. Nemrég például mindenki megtudhatta, mitől kattognak a zöld vonatok. Ezt a videót több mint 153 ezren megnézték már!

Zöld hernyó Zsófialigetnél (fotó: Vörös Attila)

Amitől most elérzékenyültünk, az egy sima facebookos válasz volt egy kommentelő felvetésére, hogy a H8-as vonalon állandósultak a 4–6 perces késések, és ez milyen már. Bemásoljuk az egész szöveget, amiben a jogos kritika elismerése mellett enyhítő körülményeket is felsorolnak a mostani csúcsra járatott üzem miatt.

Kedves Utasunk! A késésekért először is elnézést kérünk! Kérjük, vegyék figyelembe, hogy a H8-on jelenleg olyan különleges menetrend van érvényben a 80a vasútvonalon zajló felújítási munkák miatt, ami a HÉV-vonal kapacitását maximális szinten használja ki (jóval több vonat közlekedik, helyenként jóval gyakrabban) a jelenlegi infrastrukturális adottságok mellett. A menetrend működőképes, az esetek nagyon nagy százalékában tartható, de a rendszerben szinte semmi tartalék nincs: ha egyetlen ici-pici zavar is bekövetkezik, az korrigálhatatlanul és észrevehetően átgyűrűzik a többi vonatra, s azonnal késést okoz. Emellett az összes rendelkezésre álló jármű is be van fogva (ezért kerültek csúcsidőben a H9-re a Desirók), ott sem nagyon van tartalék, csere lehetőség. Ez most nem biztonsági menetrend, amit minden körülmények között 100 százalékra tudunk hozni, de vállaltuk, hogy az utasokat elszállítjuk, ezért mindent meg kell tennünk. Sajnos ki kellett tenni néhány lassújelet is az elmúlt hetekben, de a pályás kollégák azon dolgoznak, hogy ezek minél hamarabb feloldhatók legyenek. Türelmüket kérjük, a menetrend tartása továbbra is az egyik legfontosabb érték a MÁV-HÉV Zrt-nél.

Öröm az ilyet olvasni, így tovább!

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!