(x)

Mi a baj a munkavédelmi cipővel?

A munkavédelmi cipő esetében más szempontok érvényesülnek, mint más lábbelik esetében. A talp általában vastag, hogy megvédjen a szúrt sérülésektől. A felső rész erős anyagú, maga a cipő pedig sokszor nehéz a beépített védelmi eszközöknek, fém betéteknek köszönhetően. Ezek a tulajdonságok pedig kényelmetlenné teszik.

A munkavédelmi cipő talpa nem hajlik könnyen, a láb csúszkálhat, az egész napos állás pedig egyébként is nagy terhet ró a boka és a lábujja izmaira és ízületei. Bár a munkavédelmi cipők többségét speciálisan állómunkához tervezik, érdemes egy-két plusz kényelmi intézkedést tenni.

Talpbetét munkavédelmi cipőbe

Láb-, boka-, térd- vagy derékfájdalom esetén is érdemes talpbetétet tenni a cipőbe. Léteznek kifejezetten egyéni igényekre szabott darabok, de ha egyébként egészségesek vagyunk, akár a készen kapható megoldás is sokat segíthet.

Az Értéksziget gyógyászati segédeszköz webáruház szakértői azt ajánlják, a talpbetétünk legyen:

  • képes tompítani a nyomást
  • jó ütéselnyelő képességű
  • jól szellőző

A talpbetét megfelelő pozícióban tartja a lábunkat. Segít a széles lábrész miatt folyamatosan „kapaszkodó” lábujjakat ellazítani, és csökkenti a bokára, ezzel pedig a térdre és felsőbb ízületekre is átterjedő terhelést.

A kompressziós harisnya is segít

A fájdalom oka gyakran nem csak az izmok és ízületek terhelésére vezethető vissza. Az állómunka során sokan tapasztalják, hogy a lábuk megdagad. Ez a jelenség általában a nyirokkeringés vagy a vérkeringés zavarát jelzi. A folyamatos álló helyzetben a folyadék a bokák felé áramlik, a szervezet pedig egy idő után „belefárad” a visszaáramoltatásába, így a boka táján és a lábfejen ödéma alakulhat ki.

A kompressziós harisnyanadrág viselése enyhíthet a feszítő fájdalmon és a nehéz láb érzetén. Bár huzamosabb ideig, minden nap csak indokolt esetben tanácsos viselni, alkalomszerűen (például csak éjszakás műszakban, melegben vagy a legnehezebb napokon) rengeteget tehetünk vele a megelőzésért. A kényelem hosszú távon meghálálja magát – kipihentebbek maradunk, és a teljesítményünk is növekszik.