Tíz évvel ezelőtt ezen a napon rendezték meg a Győr–Veszprém vonal, vagyis a Bakonyvasút napját. Erre a napra a Bakonyvasút Szövetség javaslatára a MÁV-Start két különlegességgel is készült az arra tévedő utasok és vasútbarátok számára. Az egyik, hogy a Csörgős vonatok mellett egy dupla Desiro alkotta szerelvény is ingázott a vonalon menetrendszerinti vonatként.

Az eplényi alagút előtt halad Veszprém felé a nem mindennapi menet. A képre kattintva galéria nyílik a szerző felvételeiből

A másik kuriózum, hogy aznap személyvonattal lehetett utazni a kilenc kilométer hosszú Zirc–Dudarbánya szárnyvonalon, ahol 1995-ben, a bánya bezárásakor szűnt meg a személyforgalom. Bár a 11-es vonalon azóta sem közlekedett Desiro, ellenben közelmúltbeli fejlemény, hogy a MÁV-Start a GYSEV-től bérelt Jenbacher motorkocsikkal igyekszik emelni a szolgáltatás színvonalát. Ami pedig a dudarbányai vonalat illeti, manapság nemhogy ablakos, de még tehervonat sem nagyon fényesíti a síneket arrafelé.

A dudarbányai szárnyvonalon lopakodik a személyvonat

És ha már odáig elmentünk, a szép tavaszi időt kihasználva körülnéztünk a környék vasútvonalain. Akkortájt a Székesfehérvár–Szombathely vonalon a hét–tíz kocsis Szombathely/Zalaegerszeg gyorsvonatok mellett még közlekedtek hagyományos Szilis ingák a Fehérvár–Veszprém viszonylatban, hordták a követ az M6-os autópálya építéséhez, igen színes kocsikból álló vonatok közlekedtek a pécsi vonalon, és a Samu még Somogy InterCity vonatként közlekedett Dombóvár–Kaposvár útirányon át Nagykanizsára.

Tarka-barka személyvonat Sárosd környékén

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!