Vonalátvétel és járműgazdálkodás a GYSEV-nél
Az új magyar állami vasút a szervezők szándéka szerint komoly szerepet kell játsszon a kötöttpályás közlekedés hazai színvonalának javításában. A változásokra már nem kell sokat várni.
Az új magyar állami vasút a szervezők szándéka szerint komoly szerepet kell játsszon a kötöttpályás közlekedés hazai színvonalának javításában. A változásokra már nem kell sokat várni.
A Kontúr Csoport csaknem hárommilliárd forintért készítheti el az RFC 11-es korridor Hegyeshalom–Csorna–Porpác–Szombathely–Zalaszentiván szakaszát érintő korszerűsítésének megvalósíthatósági tanulmányát, továbbá a tervezési és a kapcsolódó feladatokat.
De mi vezetett el odáig, hogy fel kellett függeszteni a vonatforgalmat az európai jelentőségű korridoron, azon, amin az alapesetben Ukrajna és az adriai kikötők közötti elegyek áramlanak?
A pályafelújítás várhatóan fél évig tart Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon, az utasok közlekedéséről ez idő alatt is maradéktalanul, részben autóbuszokkal gondoskodik Veszprém és Ajka között a MÁV-csoport. Információink szerint két helyen is átmosás alakult ki, elmozdult a töltés. A fővárosból Zalaegerszegig kétszer kell majd átszállni a vonalon, ha vonattal akarunk utazni arrafelé.
Vagy, ha úgy tetszik, ennyit ad át a MÁV üzemeltetésre, köztük olyanokat, mint a 20-as, a Bakonyvasút, a 26-os Keszthelyig, vagy a 17-es Nagykanizsáig, az őrihodosi irányról nem is beszélve. Kilencszáz munkavállaló is átmegy.
Száz méteren továbbra is 10 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben a Székesfehérvár–Szombathely vasútvonalon.
A pálya állapota miatt június harmincadikáig nem járnak a terhesek a Szentgál és Városlőd-Kislőd közötti állomásközben.
Korábban a körzeti megbízott és az utasok is kudarcot vallottak. A katasztrófavédelem nem közreműködött a vadkármentesítésben.
Újabb három példány állt forgalomba a napokban. A fordák is megváltoztak: a csapat fele az 1-es vonalon közlekedő szombathelyi IC-ken forog.
Több fontos változásra lehet számítani a nyugat-dunántúli vonatközlekedésben december 10-étől.
Szeptember 28-án megkezdődnek a szombathelyi pályaudvar északi területének átépítési munkálatai.
Hétfőn indul a vágányzár az 1-es vonalon, a tehervonatok meg... Kitöltik a rendelkezésre álló teret.
Május 1-jétől a személyvonatok csak abban az esetben állnak meg a megállóknál, ha van le- vagy felszálló utas.
Hatvanéves a Szili és a Nohab, ötven a Csörgő. A múltidéző járatok Tornanádaskától Szombathelyig lefedik majd az országot.