A negyvenedik születésnapját ünnepelte az első klasszik Boeing 737-es
A 737-300 és társai nagy népszerűségnek örvendtek a maguk idejében, számos példányuk napjainkban is szolgálatban van.
A 737-300 és társai nagy népszerűségnek örvendtek a maguk idejében, számos példányuk napjainkban is szolgálatban van.
Szokatlanul őszinte és világos útmutatást adott az FAA, az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala a Boeingnek arról, az utóbbi idők fejleményei után mi a teendője – a repülőgépgyártó hosszú rehabilitációs folyamat előtt áll.
Az amerikai United légitársaságnál több hiányosságot, egyebek mellett kilazult rögzítéseket találtak az átnézett Boeing 737 Max 9-es gépeken. Korábban az Alaska Airlines hasonló típusú gépéről a levegőben levált egy oldalpanel.
A Portlandből felszálló gép százhetvenhét utassal a fedélzetén kénytelen volt visszafordulni. A kényszerleszállás sikeres volt. Mindegyik ilyen gépet átvizsgálják.
Meglepő, vagy sem: ezek közül kettő Egyiptom és Szaúd-Arábia között teremt kapcsolatot.
Visszatekintés az elmúlt év néhány legfontosabb esetére, fejleményére.
Az amerikai gyártó négy szűk esztendő elteltével szállíthat újra a típusból a China Southernnek.
Fogynak a Jumbók, már csak minden 145. szélestörzsűvel teljesített járatot repülik Boeing 747-essel. A repülés evolúciójának természetes folyamata egyet jelent az egek királynőjének lassú háttérbe szorulásával.
A Ryanair sajátos üzleti harcmodoráról ismert vezérigazgatója, Michael O'Leary félreérthetetlenul adta a repülőgépgyártó tudtára, ha nem szállítják le időben a Boeing 737 MAX-ait, keresztet vethetnek a megrendelésre.
És ez még csak nem is a vég kezdete, hiszen a repülőgépgyártó várakozásai szerint a következő húsz évben több mint ezer ilyen átalakított repülőgépre lesz szükség a kereslet kielégítéséhez.
Lassan lejár a Boeing idén negyvenéves középfolyosósának a dísze: a karakteres típus folyamatasan kopik ki a közforgalomból, ezért a rajongói minden alkalmat megragadnak arra, hogy találkozzanak vele.
Jelentős utasszállító rendelések, az ukrajnai háború miatt megnövekedett érdeklődés a katonai képességek iránt, a fenntartható technológia terén elért haladás, az első eVTOL történelmi repülése – ez az 1909-től megtartott párizsi légiszalon idei kiadásának gyorsmérlege.
„A repülés kezd komolyan unalmassá válni” – posztolta a hír hallatán egy, a változatosság gyönyörködtető volta mellett lándzsát törő kommentelő. Van benne igazság.
Legalábbis az első negyedévi, illetve ezen belül is a márciusi eladásokban.
Kigördült a gyárból kedden a Boeing utolsó 747-ese, ismert nevén Jumbo Jet, a cég 54 év után állította le a repülőgépmodell gyártását.