A Szabadkikötő vasúti kiszolgálását már hosszú évek óta a MÁV-REC Kft. végzi. A cég a megnövekedett kikötői forgalom ellátására 2017-ben beszerzett egy Kocúrt, a 740 895-ös gép 2018 januárjától dolgozik gyakorlatilag folyamatosan. Mellette a Szabadkikötőben számos Bobó is rendelkezésre áll, a MÁV-REC mozdonyai mellett jelenleg két Triman tulajdonú Bobó is – az A25 083-as és 007-es. A gépek közül egyszerre kettő kell, a Kocúr alap, mellette pedig az A25 083-ast látni legtöbbször, de a többi Bobót is beröffentik rendszeresen. A REC-es gépeknek kétféle dolguk van: a kikötői tolatási munkák mellett a Mahart Container Center konténervonatait is továbbítják Soroksári út rendező-pályaudvarra. A termetes konténervonatok élén a Kocúrt lehet legtöbbször látni, de itt is van esély Bobóra is.

A GYSEV Cargo Triesztből érkező konténervonatával a csepeli vontatóvágányon. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A Szabadkikötőben jelenleg két zöld alapszínű ipari Bobó is található. Az A25 007-esről korábbi cikkünkben már értekeztünk, a kalandos előéletű mozdonyt a Triman Kft. a fűzfői iparvasútról mentette ki és állította csatasorba 2018 végén. A 449 023-as mozdony extraként a zöld mellett sárga csíkozással is szolgál, mindezt megspékelve egy kis hamisítatlan cementgyári előéletű fakó kopottsággal. Igazi ipari mozdony. Hajtó Bálint gyűjtése alapján a Bobó DVM-1353-as pályaszámmal épült 1969-ben, a diósgyőri acélmű iparvasútjára pedig A25 045-ként került. Itt M44-08-nak is hívták. A diósgyőri nagyüzem folyamatos nehézségei, tulajdonosváltásai és csődje közben a gép a MÁV-REC-hez került. Itt megkepta mai pályaszámát, a 449 023-ast és a REC által kiszolgált cementművekben (Beremend, Vác) kapott munkát. A mozdonyok cserélődésével juthatott el a 023-as Csepelre.

Együttállás az MCC-ben

Kedden a Kocúr kissé elbújt a Szabadkikötőben, átadva a terepet a Bobóknak. A HÉV megállóból figyelve ígéretes volt a látvány, a két fő helyen egy-egy zöld Bobó állt, várva a bevetésre. Ez az RCH-s kiszolgálás után el is érkezett: a 023-as a PKP Cargo konténervonatára állt és indult meg vele Soroksári út rendező felé. Vissza sem kellett üresen jönnie, a GYSEV Cargo nemrég megérkezett konténervonatát húzta be a Mahart Container Center (MCC) vágányára. A Triman zöld gépe pedig a startos Bobó hozta kocsikat állította be a célterületre, illetve működött közre az MCC kiszolgálásában. A 023-as ebben a körben villant még egyet: egy másik PKP cargós szerelvényt állított át a termináli vágányról a Szabadkikötő rendezőjébe.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!