Ugye mindenki emlékszik, hogy nézett ki Vác állomás a felújítás előtt? Életveszélyes, minimális szélességű peronok, átjárás a vágányokon keresztül, alacsony peron, káosz. Akinek nincs meg, menjen el Pusztaszabolcsra, ott még tart a horror, bár mivel jóval kisebb a forgalom, képzeljenek majd oda dupla, tripla annyi embert! Vácon szerencsére ennek vége, csoda állomást rittyentettek a régi helyébe aluljáróval, liftekkel, rendes utastájékoztatással, felújított állomásépülettel. A beruházással kapcsolatban több cikk megjelent portálunkon, ezek:

Ilyen volt... A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila képeiből

Alább az MTI beszámolója.

Naponta 31 ezer utas veszi igénybe a váci vasútvonalat, a Nyugati pályaudvarig tartó menetidő többnyire jóval kevesebb az autós utazásnál, így megvalósult az az uniós célkitűzés, hogy az egyénitől a környezetkímélő közösségi közlekedés felé tereljék az utasokat. A beruházással gyorsabb lett az áthaladás a váci vasútállomáson, ami azért fontos, mivel azon keresztül járnak a pozsonyi, prágai és berlini vonatok is – mondta Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a beruházás átadásakor kedden a helyszínen.

Végre újra lehetett szalagot vágni!

A 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban ezer milliárd forint jut a vasút fejlesztésére. Ebből 42 milliárd forintot különítettek el arra, hogy a nagyobb vasútállomásoknál megteremtsék a közvetlen autóbuszos kapcsolatot – ismertette Becsey Zsolt.

A helyettes államtitkár bejelentette, Vácott a vasúti mellett a közúti közlekedés is javul azzal, hogy 2020-ig négysávosra szélesítik az M2-es autóutat.

A felújított váci állomás részlete

Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató helyettese azt emelte ki, hogy a váci vonal a teljes 7700 kilométeres országos hálózatnak mindössze 0,8 százaléka, de ezt használja a fizető utasok kilenc százaléka.

Fördős Attila, Vác polgármestere hatezer ingázóról számolt be, ennyien járnak munkába és iskolába a városból vasúton ezen a vonalon.

A liftek is működnek

Mosóczi László, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vasútfejlesztési igazgatója ismertette a beruházás részleteit. A vasútállomás és a vágányhálózat felújítása, a peronok kialakítása és az egyéb építés 14,8 milliárd forintba került. A biztosító berendezés és a távközlési létesítmények megvalósítása további 4,9 milliárd forintot tett ki. Ezek 85 százaléka volt uniós forrás. Megépült 353 gépkocsi- és 70 kerékpár parkolóhely is.

Az elmúlt uniós költségvetési időszakban 540 kilométer vasútvonal újult meg, a 2020-ig tartó időszak támogatásából pedig jövőre elkezdődik 130 kilométer további felújítás – mondta az igazgató.

Minden csupa tüske a madarak miatt

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!