Szolgálatba állítása előtt az papenburgi Meyer-hajógyárban épült AIDAnova nevű szállodahajónak az Északi-tengeren kellett tengerállóságát bizonyítania. Ezt meg is tette, eközben számos technikai és manőverpróbát teljesített. A moduláris rendszerben felépített hajó gépészeti modulját és a hajózási, valamint a hotelüzemet energiával ellátó energetikai központot a rostocki Neptun-hajógyárban szerelték össze. A meghajtási koncepció négy, különlegesen alacsony kibocsátású Dual Fuel-motoron alapul, amelyek Caterpillar-gyártmányúak. A motorokat mind a tengeri úton, mind a kikötői mozgások közepette cseppfolyósított földgázzal hajtják meg, ez jelenleg a világon egyedülálló technológia.

Az AIDAnova már vízrebocsátva, de még építés közben a Meyer-hajógyárban (forrás: meyerwerft.de)

Ahogy arról már korábban is beszámoltunk, az új AIDA-hajógeneráció első típusának megépítésénél számos további technikai újdonságra lehet lelni, ezzel összefüggésben a hajó készrejelentése a tervekhez képest vagy négy hetet késett. A 183 ezer tonnás vízkiszorítású prototípus AIDA leszállítását követően még két testvérhajó építését tervezik, mindegyikükben 2500 kabin lesz. A második hajó üzembehelyezése 2021-ben, a harmadikét 2023-ban várható. Ezeken az óriásokon kívül az AIDA Cruises amerikai anyacége, a Carnival Corporation a papenburgi és a turkui Meyer-hajógyárnál hat további kisebb hajót is rendelt.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!