Korábbi cikkünkben beszámoltunk róla: a 480 001-es pályaszámú Traxx a MÁV-csoport első mozdonya, amely valamilyen reklámkülsőt kap. A fóliázást a Bombardier dunakeszi üzemében végezték, a kanadai cég finanszírozta. A művelet két napot vett igénybe.

A Traxx reggel hagyta el a dunakeszi járműjavítót, munkatársaink már a kapuban várták. További képekért kattintsanak a fotóra!<br />(Vörös Attila felvételei)

A Kandó-Traxx dekorációja nem azt a stílust képviseli, amit a német nyelvterületen mostanában elterjedt színpompás Werbelok vagy a GYSEV-nek a Csíksomlyó expresszek éléről is ismerhető, három fóliás mozdonya, a Haydn, a Széchenyi, és a Liszt. Az ipari frekvenciás vasúti vontatás terén jeleskedő magyar mérnökzseninek emléket állító gép dekorációja kevésbé harsány, fehér-fekete-kék színvilágú.

A járműjavító Kisdácsiája már lejárt a Traxxról Dunakeszi állomáson

A Kandó-mozdony mindkét oldalára hármas tagolású kép került. Az egerfarmosi és sztregovai doktor Kandó Kálmán rendszerével villamosított észak-olaszországi Valtellina vasútvonal még három fázissal táplált mozdonya baloldalon vonalas rajzként és középen (egy másik mozdonnyal együtt) fotókópiaként is megjelenik, középen Kandó portréja látható. Jobb oldalt Kandó fázisváltós gépe, a V40 következik. Fent a fenntartható mobilitásra utaló magyar és angol nyelvű felirat, a bal szélen pedig ismertetőszöveg olvasható.

Kandó öröksége

A MÁV-csoport első reklámmozdonyát délben mutatják be a nagyközönségnek Budapest Keleti pályaudvarán.

A különleges menet Rákospalota-Újpest állomáson, húsz perc múlva már a Keleti pályaudvar vontatási telepén volt

Önnek bejön az új Kandó-mozdony? Szavazzon!

Tetszik a Werbe-Traxx?
Igen
Nem
Inkább a GYSEV Széchenyije
Free polls from Pollhost.com