A július 19-23. közötti Győr–Kapuvár vágányzár miatt nevezett állomások között vonatpótló autóbuszok közlekedtek. Emiatt, valamint Győr legfontosabb vasút feletti „áteresze” a Baross-híd felújítási munkáinak Győr állomás vágányforgalom-korlátozása miatt a Budapest-Keleti–Sopron/Szombathely között közlekedő IC-vonatok teljes, valamint az előző viszonylatban közlekedő gyors- és sebesvonatok soproni stokkját Győr-GYSEV állomáson tárolják.

Kijáró intercity a GYSEV nem sokat használt régi pályaudvarán<br>A kére kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Ez az állomás „ablakos” vonatot csak a MÁV-dolgozók sztrájkja alatt szokott látni, mert Sopronból ide érkeztek és fordultak vissza a vonatok menetrend szerint, ugyanis a GYSEV dolgozók nem sztrájkoltak. Az állomás – amelynek kihúzóvágánya Győr két lakótelepét: Marcalváros I-et, és Marcalváros II-t. választja szét – korábban  teher- és rendező-pályaudvarként üzemelt. Manapság szinte csak a Hödlmayer Hungária (a volt Merkur-telep) iparvágányának kiszolgálását látja el főként még üzembe nem helyezett személygépkocsikat szállító speciális vagonokkal.

Az állomásépületről a világító állomásnév-táblát már eltávolították, a régi raktárépület jó állapotban látható. A távolabbi tervek szerint ez az állomás, és a korábban felszedett „körvasúti sínek” esetleges visszaépítésével Győr S-Bahn és egyéb fogalmában újra szerepet kaphatnának.

Az állomásépület és a 15-ös Traxx

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!