A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közleménye szerint jó ütemben haladnak az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút fejlesztési munkálatai Budapest és Szentendre között. A tervek szerint nyár végétől birtokba is vehetik a kerékpárosok az 5,6 kilométeres szakaszt. A fejlesztés során az új nyomvonalú kerékpárút építésén kívül a meglévő földutakat leburkolják, illetve felújítják a burkolatokat, és fejlesztik a közvilágítást.

A kerékpárút részeként a város déli határában a Dunába ömlő Dera-patak ártéri területe felett egy 36 méter szabad nyílású új kerékpáros híd épül az árvízvédelmi töltés magasításával. Kedden emelték be a híd utolsó elemeit.

A kerékpáros hidat három méter hasznos szélességgel, kétszer egy haladó sávval, kétoldalon 1,4 méter magas korlátokkal alakítják ki. A kész szerkezet egy acélcső ívtartóval merevített kéttámaszú felsőpályás ív híd lesz.

Épül a híd (képek: NIF)

A két darabból álló, összesen 18 tonna tömegű acélszerkezetet egy 160 tonna teherbírású daru segítségével emelték be a korábban elkészült vasbeton hídfőkre. A pontos beállítást követően a két híd elemet összehegesztették a technológiai okok miatt épített ideiglenes támaszon.

A szakasz egy része Natura 2000 védettséget élvező ártéri erdőben vezet, ahol a meglévő kerékpárutat korszerűsítik. Szentendre területén új kerékpáros pihenőhelyet alakítanak ki és két pihenőhely újul meg Budakalászon.

A beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a HE-DO Kft. végzi nettó 850 millió forint értékben.

Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos reméli, hogy a hidat nagyon sokan használják majd hét közben munkába járáshoz, hétvégén pedig a kerékpáros túrázók, kirándulók veszik majd birtokba.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!