Elindult a budapesti S-Bahn
Ez ugyanis amellett, hogy a Déli pályaudvar túlterheltsége miatt kicsit kényszerintézkedés, mégis az egyik első lépés afelé, hogy a nagyvasút sokkal szervesebben beépüljön a budapesti helyi közlekedésbe. Persze ehhez nem lenne rossz néhány új megálló mondjuk az összekötő vasúti híd mindkét oldalán és a Népligetben, de az sem segít sokat, hogy a vonat a 40a-n gyorsított személyvonatként csupán Budatétényben áll meg.
Nade most annak örüljünk, ami van! Vasárnap reggel kipróbáltuk az egyik legelső G43-ast, a Kőbánya-Kispestről 7.26-kor indulót. A szóló Flirtön alig volt utas, persze honnan is tudtak volna az emberek az új járatról, nem volt különösebben kommunikálva. Így az 5-6 utas kifejezetten jónak mondható, közülük néhányan Ferencvárosban leszálltak, néhányan tovább utaztak. Ferencvárosban több felszálló is volt, de még mindig igen szellős maradt a Flirt. Kelenföldön a tizenötödik vágányra érkezett a vonat, milyen praktikus lenne a 7–10. vágány peronját használni ennél a járatnál – ez persze a forgalomtól függ. Sajnos Kelenföldön és Ferencvárosban is sokat kellett várni a szabad jelzésre, a kelenföldi indulás a menetrend szerintinél már tíz perccel később volt. Reméljük, ennél azért gördülékenyebben mennek majd a dolgok, mert egy csöndes vasárnap reggelen is ennyit késni kicsit lehangoló.
Ami az utastájékoztatást illeti, elég változó a Start teljesítménye. A vonatokon korrekt a gépi bemondás és a vizuális tájékoztatás is, a kalauzok felkészültsége viszont gyenge. Három esetben is csak annyit tudtak, hogy a saját vonatuk épp hol áll meg, és persze azt, hogy változások vannak, de az utas inkább az internetről tájékozódjon. Az ütemes menetrend azért nem olyan bonyolult, hogy az alapmenetrendből ne készülhettek volna fel a jegyvizsgálók. A budatétényi hangos pedig egyenesen félrevezető, a Kökire közlekedő vonat helyett Déli pályaudvari végállomást harsogott. Hogy a vonat nem oda megy, az már csak a fedélzeten derült ki, így az utasok jó része leszállt Kelenföldön.
Azt már sokan tudják, hogy miért nem tetszik nekik ez a járat, de bízunk benne, hogy a kevésbé tudatos utasok is hamar megszokják majd az új menetrendet. Aki fehérvári vonal felől, Dél-Buda és a keleti budapesti kerületek közt utazik, annak a Kelenföld–Köki távra számolt 14 perces menetidő igencsak versenyképes!
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!