Takarítószemélyzet is utazik az intercityken, hogy azonnal reagálni tudjanak, ha bármit, bárhol, bárhogyan összekoszolunk

Lázár János a tíz vállalásából ezt és az új MÁV+ applikációt kipipálhatja, bár az még, a szakminisztérium saját bevallása szerint nincs teljesen kész.
Az intercityk folyamatos takarítása az idén 1 milliárd 900 millió forintba kerül. Az utazó takarítók munkája az elmúlt hetekben zajlott, mostantól élesben, „országos méretekben” dolgoznak: a nap első, indulástól érkezésig tisztán tartott IC-je az EC 346-os Dacia Eurocity volt, ami menetrend szerint 2:00 órakor indult Lőkösházáról, Budapest Keleti pályaudvarán át Bécsbe.
Ma 160 fős takarító személyzettel, több mint 330 vonaton, a jövőben minden nap átlagosan több mint 800 órában és összesen közel 64 ezer kilométeren zajlik majd az ország minden IC-vonatán (vegyék észre, hogy a két tagmondat adatait nem lehet igazából összehasonlítani, azaz nem egyértelmű, nem tudható pontosan, hogy szerdától hány takarító mennyi vonaton dolgozik – a szerk.).
Szintén ma, azaz április első napján indult a MÁV-csoport új telefonos alkalmazása, a MÁV+. Az új applikáció egy ideig a régi alkalmazással párhuzamosan lesz elérhető, hiszen nem teljes funkcionalitással, hanem a legtöbbek által és leggyakrabban használt, legnépszerűbb szolgáltatásokkal indult el. A MÁV+ appba – egyebek mellett – belekerültek a modernebb azonosítási és felhasználókezelési megoldások, amiknek köszönhetően nem kell napi szinten bejelentkezni, ha már egyszer beléptünk, illetve az új mobilalkalmazást a weboldalas értékesítési felületen (jegy.mav.hu), továbbá a régi mobilalkalmazáshoz igényelt jelenlegi felhasználónévvel és jelszóval is lehet használni.
Az új a MÁV+ app a vármegye- és országbérlet, illetve Magyarország24 és Vármegye24 napijegyvásárlással és bérletbemutatással indul, ám a következő egy évben hónapról-hónapra érkeznek majd a további díjtermékeket (például menetjegyeket, kedvezményeket) és az újabb funkciókat tartalmazó frissítések – köztük a nyári szezonra az egyik legfontosabb: a késési biztosítás.
Az új alkalmazás bevezetését bétateszt előzte meg, 1500 aktív felhasználóval.
Ezeket kell még teljesíteni
- 2025. június 1-jétől a busz vagy vasúti menetjegy árának felét a szolgáltató visszafizeti, ha az adott járat legalább húsz percet késik. Amennyiben az adott hónapban legalább öt alkalommal minimum 20 percet késett a vonatuk, a havi bérletesek tíz százalékos kedvezményt vehetnek igénybe a következő vármegye- vagy országbérlet árából.
- 2026. január elsejére felújítják a MÁV-csoport összes pályaudvari WC-jét, mosdóját. A közel 1200 mosdóból az első 200 felújítása már folyamatban van.
- 2026 nyaráig ezer új autóbusz áll szolgálatba. A MÁV-csoport jelenleg Európa egyik legnagyobb és legkorszerűbb, nemzeti tulajdonban levő autóbuszflottával rendelkező közszolgáltató cége, a járművek már jelenleg is tíz év alatti átlagéletkora tovább javul, az autóbuszos utazás színvonala emelkedik. Az első 131 busz már a nyári főszezonban forgalomba áll.
- 2026 nyaráig minden második mozdony korszerű lesz, az IC járatoknak pedig közel kilencven százaléka nagyteljesítményű mozdonnyal közlekedik. A tervezett ötvenötből nyolc mozdony már megérkezett, egy részük szolgálatba állt, egy részük pedig a kötelező futáspróbáját végzi. Az újabb mozdonyok szolgálatba állításának hatása már érezhető a februári, javuló menetrendszerűségi (pontossági) adatokban.
- 2025 végéig a vasúttársaság felújít, és újra forgalomba helyez legalább száz vasúti kocsit, közte több mint ötven ic-kocsit, ami eddig alkatrészhiány miatt állt kivonva a forgalomból. Eddig már ötvenegy vasúti kocsi elkészült, amiből huszonöt ic-minőségű.
- Július 1-jétől tizenhárom vasútvonal, összesen hétszázötvenkét kilométer vasúti pálya üzemeltetését veszi át a GYSEV. Az itt felszabaduló MÁV-os járművek a keleti országrészekben teljesítenek majd szolgálatot.
- Nyárra több százra emelkedik azoknak az autóbuszoknak a száma, amik erősítő járatként tudják kísérni, baj esetén pedig helyettesíteni a legnépszerűbb nyári vonatokat.
- Klímagarancia: a nyári főszezonban az utazás tervezésére szolgáló felületeken egyértelműen feltüntetik, mely járatok közlekednek légkondicionált járművel, és minden településre a nap során legalább egyszer klímás jármű is közlekedik – legyen szó közvetlen, vagy átszállással, autóbusszal, illetve vonattal történő utazásról.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!