Ilyen lesz az új Gubacsi vasúti híd
Kiírta a tendert az ÉKM: a 192,6 méter hosszú, új műtárgy a meglévő, éppen csak használható hídtól tizenöt méterre északra valósulhat meg. A régi pályát elbontják.
Kiírta a tendert az ÉKM: a 192,6 méter hosszú, új műtárgy a meglévő, éppen csak használható hídtól tizenöt méterre északra valósulhat meg. A régi pályát elbontják.
Lázár János a tíz vállalásából ezt és az új MÁV+ applikációt kipipálhatja, bár az még, a szakminisztérium saját bevallása szerint nincs teljesen kész.
Mivel a társaság nyerte a tárgyban kiírt koncessziós pályázatot, a következő évtizedben is a MÁV-csoport lesz Magyarország kizárólagos autóbuszos helyközi személyszállítási közszolgáltatója.
Az új Mohácsi Duna-híd fejlesztésével együtt kétszer két sávosra bővülhet a Mohácsot Péccsel összekötő 57-es főút, valamint az 51-es főúttól Mohácsig vezető út. Új csomópontot, bekötőutat és pihenőhelyet is létrehoznak.
A megújult csomópont az M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakaszának lezárása miatti torlódások enyhítését szolgálja.
Március 15-étől közvetlen buszokkal lehet utazni Losonc és Salgótarján, valamint Rimaszombat és Cered között, májustól pedig a Losonc–Budapest viszonylaton is elindulnak a járatok. Hamarosan a vasúti járatok is újraindulhatnak?
A vasúttársaság további 752,3 kilométernyi pályát üzemeltethet július elsejétől, ezzel hálózata csaknem megháromszorozódik: Gyékényestől Hegyeshalomig, Székesfehérvártól Szentgotthárdig fog érni.
A Hungrail vasúti árufuvarozási gazdaságossági és teljesítménynövelő akcióterve nyolc fő kategóriában több mint negyven beavatkozási területet érint.
Célja, hogy az elektromos kerékpárok, rollerek és egyéb eszközök biztonságosan tudjanak részt venni a települések közlekedésben, utcai parkolásuk, tárolásuk szabályozottan és rendezetten történjen.
A kérés meglepő és a pályázat jelenlegi fázisában nem is teljesíthető, mivel a kért információk, adatok túlnyomó többsége csupán a beérkezett ajánlatok értékelése, majd az azokra épülő koncepciók kidolgozása után állhat rendelkezésre.
Többek között erről is beszélt Lázár János az ÉKM szerdai Közlekedésinfóján. Új, bérelt mozdonyok – az Astride-okon kívül újabban Vectronokról is hallani –, új IC-minőségű kocsik érkezhetnek, jön a „közlekedési Kánaán”.
Január elsejétől naponta három közvetlen autóbuszjárattal lehet majd a fővárosba és vissza utazni, két és fél órás menetidővel.
A várost északról és keletről elkerülő, 8,8 kilométer hosszú, kétszer egysávos szakasz bruttó húszmilliárd forintból készült el.
A munkálatoknak köszönhetően kevesebb lesz a késés, a menetidő pedig akár öt perccel is rövidülhet. A végleges sebességemelésre a tavaszi utómunkálatokat követően kerülhet sor.
A lényeg, hogy az állomások köztulajdonban maradjanak, de fejlesztésükbe külső forrást is bevonjanak, hogy több helyen, gyorsabban és nagyobb eredményt lehessen elérni.