Indul az országos állomásmegújítási program, megjelentek a pályázati kiírások
A lényeg, hogy az állomások köztulajdonban maradjanak, de fejlesztésükbe külső forrást is bevonjanak, hogy több helyen, gyorsabban és nagyobb eredményt lehessen elérni.
A lényeg, hogy az állomások köztulajdonban maradjanak, de fejlesztésükbe külső forrást is bevonjanak, hogy több helyen, gyorsabban és nagyobb eredményt lehessen elérni.
A szakminisztérium 600 milliárd forintból két fázisban növelné a Szeged–Kecskemét–Cegléd vasúti pálya kapacitását, csaknem 400 milliárdból pedig a lajosmizsei épülhet át, részben a kecskeméti Mercedes-üzem és a Szegeden megvalósuló BYD elektromosautó-gyár kiszolgálása érdekében.
Három plusz egy nagy szervezeti egységbe tömörülve 2025 elején indul a nemzet közlekedési vállalata.
Lázár János miniszter Botka László polgármesterrel folytatott megbeszélését követő sajtótájékoztatóján azt mondta, az üzem építése, amely Magyarország legnagyobb autógyára lesz, a várakozásoknál sokkal gyorsabb ütemben halad. Bejelentettek számos közlekedésfejlesztési tervet is.
Az európai gyártási kapacitások erősen lekötöttek, a CRRC viszont sokkal rövidebb időn belül tudna szállítani, ráadásul a magyar–kínai diplomáciai kapcsolatok is erősek.
Ezekkel a szavakkal zárta Lázár János az európai uniós közlekedési miniszterek informális tanácsának találkozója utáni sajtótájékoztatót. Ezen a fórumon is Európa versenyképessége volt a központi téma.
A cég továbbra is közös marad: ahogy eddig, a jövőben is kisebbségi tulajdonosként lesz jelen az osztrák állam.
Erről Hegyi Zsolt, a MÁV kinevezett vezérigazgatója beszélt az M1 aktuális csatornán.
A magyar kormány ötpontos közlekedési akciótervet hirdet – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter a tárca sajtótájékoztatóján, a közlekedési infón. A terv megvalósítása a MÁV élén lezajló személycserékkel indult.
Pafféri Zoltán helyébe szeptember elsejétől Hegyi Zsolt, a MÁV-Start szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese lép.
Az építési és közlekedési miniszter szerint nagy bejelentések várhatóak a minisztériumban a hónap során.
A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum (MMKM) korábbi főigazgatója több pontban sorolta fel érveit, hogy miért ne a BMW-gyár mellett, a pusztában hozzák létre a megújuló intézményt.
Források kerestetnek, terítéken a vasútfinanszírozási lehetőségek kiszélesítése.
Újabb egyszerűsítéssel, ezúttal a nagykategóriás jogosítványszerzés gyorsításával segíti az Építési és Közlekedési Minisztérium a hazai szállítmányozási és fuvarozói ágazat fejlődését, a szektorban tapasztalt munkaerőhiány csökkentését. A jövőben a teherautók vezetésére jogosító C kategóriás jogosítvánnyal egyidőben megszerezhető az ahhoz kapcsolt nehézpótkocsiból álló járműszerelvényekre szóló CE kategóriás vezetői engedély.
Több érv is szól az ellen, hogy Debrecenbe költöztessék a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumot – jelentette ki Vitézy Dávid legutóbbi sajtótájékoztatóján.