Elkészültek a villamosítás munkálatai a Mosonszolnok-Csorna-Porpác szakaszon, így mostantól a teljes, 16-os számú vasútvonalon lehetővé vált a villamos vontatás. Az Európai Unió által száz százalékban támogatott közlekedésfejlesztési beruházás keretében 87 kilométernyi vasútvonal villamosítását valósította meg a GYSEV Zrt.

A vasúttársaság 2012-ben jelentette be, hogy nyertes pályázatának köszönhetően kiépíti villamos felsővezeték-hálózatot a Mosonszolnok-Csorna-Porpác vonalszakaszon. A vasútvonal felújításának és korszerűsítésének a fő célja volt, hogy gyors és gazdaságos vasúti kapcsolatot teremtsen Közép- és Észak-Európa, valamint az Adria térsége között, a nagyobbrészt kedvező terepviszonyokkal rendelkező Nyugat-Magyarországon keresztül. A korridor Pozsonyból indul és Csornát, Szombathelyet érintve halad tovább Zágráb, Fiume és Trieszt felé.

A 16-os vonal 87 kilométerén épült ki felsővezeték az elmúlt egy év folyamán<br>(fotók: GYSEV)

A kivitelezési munkálatok 2014 nyarán kezdődtek. A Porpác-Csorna szakaszon 2015 júliusában, a Csorna-Mosonszolnok szakaszon pedig szeptemberben vette fel a villamos üzemet a GYSEV Zrt. A fejlesztésnek köszönhetően az érintett szakaszon csökkent a menetidő, a zaj és légszennyezés. A villamosítás mellett a vasútvonal valamennyi állomásán és forgalmasabb megállóhelyein 55 cm magas peronokat, korszerű térvilágítást és esőbeállókat építettek ki. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően nőtt a vonal vonzereje, ezzel is javítva a vasút versenyképességét a térség személy- és áruszállításában.

Kövesdi Szilárd a GYSEV Zrt. vezérigazgatója beszédében elmondta: "Hatalmas előrelépés társaságunk életében a villamosítás. A fejlesztés eredményeként újabb szakaszon használhatjuk az új FLIRT motorvonatokat, valamint a Szombathely–Budapest InterCity-közlekedésben villamos mozdonyokkal válthattuk ki a dízelvontatást a vasi megyeszékhely és Csorna között. Ami szintén lényeges: villamos vontatójárműveket használhatunk az áruszállításban is, jelentősen csökkentve a zaj- és környezetterhelést."

A beruházás hivatalos átadóünnepségét szerdán tartotta meg a GYSEV Szombathelyen

A kivitelezési munkálatokat az MVM OVIT Zrt. által vezetett konzorcium végezte el. „Az MVM OVIT-nak ez az első fővállalkozóként menedzselt nagyprojektje a vasútiparban. Azért is jelentős számunkra, mert ez első olyan projekt Magyarországon, amely a vasúti rendszerek közötti kölcsönös átjárhatóság tanúsítványával rendelkezik. A sikeres teljesítésen túl fontos volt számunkra, hogy ezt a tanúsítást megszerezzük, mert nyilvánvalóvá teszi, hogy a hazai vasútfejlesztés megkerülhetetlen szereplőjeként a legmagasabb szakmai színvonalon dolgozunk” ‒  mondta Patay László, az MVM OVIT Zrt. vezérigazgatója.

Az EU által 100%-ban támogatott közlekedésfejlesztési beruházás 11,8 milliárd forintból valósult meg.

 

Korábban írtuk:

Befejeződött a villamosítás a Mosonszolnok-Csorna-Porpác közötti vasútvonalon, a 87 kilométeres szakaszt szerdán délelőtt adták át ünnepélyes keretek között a szombathelyi vasútállomáson. Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója elmondta: a 11,8 milliárd forint értékű közlekedésfejlesztési beruházás teljes egészében az Európai Unió támogatásából valósult meg. A fejlesztésnek köszönhetően Szombathely és Csorna között megszűnt a dízel vontatás, így Szombathely és Budapest között rövidebb idő alatt közlekednek az InterCity-vonatok.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!