A GYSEV Zrt. 2012-ben jelentette be a nyertes pályázatot a Porpác–Csorna–Mosonszolnok vasútvonal villamosítására, a vonal kétharmadát jelentő Porpác–Csorna szakaszon május 21-én közlekedett az első villanymozdony. Az építés során több mint 1600 tartóoszlopot állítottak, és megtörténtek a felsővezetéki távvezérléshez szükséges fejlesztések, kiépült a biztosítóberendezés távvezérlési rendszere is. A szükséges vontatási energiát a kibővített csornai transzformátorállomásról kapja a vonal. A villamosítással együtt az állomások, megállóhelyek is megújultak, az 55 centiméter magas peronok, az utasvárók és a térvilágítás már mindenhol növeli az utasok kényelmét.

Tasó László államtitkár...<br>(a képek forrása: GYSEV Zrt.)

A GYSEV által 2011-ben átvett vonalon komoly utasszám-növekedés is tapasztalható, Szombathely és Rajka között 2014-ben közel 1,6 millióan utaztak – jelentette ki Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára. Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója közölte: újabb szakaszon használhatják az új Flirt motorvonatokat, és a Szombathelyre tartó intercityknek sem kell többet dízelvontatással közlekedniük. A kivitelezési munkákat az MVM OVIT végezte.

...és Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója az ünnepélyes átadón

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!