Navracsics Tibor egy Reelsben jelentette be, hogy villamosítják a 29-es végét
Meg azt is bemondta, hogy kezdődik a balatoni körvasút tervezése.
Meg azt is bemondta, hogy kezdődik a balatoni körvasút tervezése.
A pályafejlesztés, villamosítás, továbbá a deltavágánnyal kapcsolatos munkálatok április 18-tól újabb ütemhez érkeztek, ezért két hónapra módosult a menetrend a 140-es, valamint a röszkei és a békéscsabai vonalon.
Amilyennek már sosem fogjuk látni a 108-ast. Simon Zsolt képriportja következik.
A már elkészült Debrecen és Nagymacs közötti pályafelújítást követően Balmazújvárosig folytatódik a vasúti pálya felújítása és villamosítása. A pályarekonstrukció miatt idén jelentős korlátozásokra kell számítani Debrecen és Balmazújváros között.
Az Enyicke és Szepsi közötti vasútvonal fölé húzták ki a „drótot” a vonal teljeskörű felújítása keretén belül.
A 18,7 kilométeres horvátországi vonalszakaszt 61 millió euróból korszerűsítették és villamosították.
Egy éve zajlanak a munkálatok, egyelőre nem túl acélos tempóval.
Nyolc éven át nem közlekedhettek személyszállító vonatok Magyarország és a Vajdaság között a 136-os vonalon. Jövőre elkészülnek a villamosítási és biztosítóberendezési munkálatok is a magyar szakaszon, továbbá a szegedi deltavágányt is üzembe helyezik.
Röszke felé pedig várhatóan Flirtök fognak járni, ha elkészül a villamosítás, leghamarabb jövő tavasztól.
A szakminisztérium 600 milliárd forintból két fázisban növelné a Szeged–Kecskemét–Cegléd vasúti pálya kapacitását, csaknem 400 milliárdból pedig a lajosmizsei épülhet át, részben a kecskeméti Mercedes-üzem és a Szegeden megvalósuló BYD elektromosautó-gyár kiszolgálása érdekében.
Az azeri nemzeti vasút a napokban közzétett dokumentuma kiemeli a vállalat eredményeit, valamint a klímaváltozás elleni küzdelemmel kapcsolatos terveit.
A korszerűsítés során villamosítják is a 93,7 kilométer hosszú vonalat.
Források kerestetnek, terítéken a vasútfinanszírozási lehetőségek kiszélesítése.
Június elsejével ismét visszatérnek a személyvonatok a vonal teljes hosszára. A nemrég bevezetett interrégiókat viszont felszámolja a MÁV-Start, így újfent át kell szállni Füzesabonyban. Jövőre folytatódik a felújítás Balmazújvárosig, és jön a villamosítás!
Háromszáz nap alatt, tizenegy millió euróért újítják fel a Dévényújfalu és az osztrák államhatár közötti 2,3 kilométeres vasútvonalat.