Jól halad a 16-os számú, Szombathely–Csorna–Hegyeshalom vasútvonal villamosítása. A Porpác–Csorna szakasz mellett május közepére már mindenhol álltak a felsővezeték-tartó oszlopok, és kiépült a felsővezeték-rendszer is. A napokban egy felsővezetékes járművel úgynevezett hidegáramszedős próbamenetet végeztek: ellenőrizték a kihúzott drótot, elsősorban illesztési, mechanikai hibákat keresve, amelyeket szükség esetén javítottak is.

A 16-os vonalon május 21-én a 333-as Szili közlekedett először delejt használva. Keresztezés Szil-Sopronnémetiben a 247 506-os Jenbacherrel. A menetrend szerinti villamos üzem felvételét követően is maradnak várhatóan a dízelmotorkocsik a vonalon, néhány vonat igényel csak Flirtöt.<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Moór Ferenc)

Május huszonegyedike újabb fejezetet nyitott a vonal történetében: először haladt végig önerőből villamos mozdony a vágányokon. A melegáramszedős terhelési próbán a GYSEV 430 333-as Szilijével járták végig a szakemberek Csornától Porpácig az összes olyan átmenő-, mellék- és iparvágányt, amely felé kihúzták a drótot. A távközlési vezetékben indukálódó feszültséget vizsgálták, mennyire zavarja azt a felsővezeték mágneses mezője. Jelenleg az eredmények kiértékelése zajlik, a szükséges papírmunkákat és újabb teszteket követően pedig hamarosan a zöld-sárga Szilik és Taurusok vehetik át a szombathelyi intercityk vontatását a Ludmilláktól.

A vonal felső, Csorna–Hegyeshalom szakaszán még dolgoznak, de a legtöbb helyen már állnak a tartóoszlopok. A villamosítási munkálatok várhatóan még a nyáron be is fejeződhetnek. A villamos üzemű forgalom megindulásának pontos dátuma egyelőre azonban még nem ismert.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!