Megújult a váci transzformátorállomás
A fejlesztés a Vasúti vontatási energiaellátás fejlesztése a MÁV hálózatán elnevezésű projekt záróakkordja.
A fejlesztés a Vasúti vontatási energiaellátás fejlesztése a MÁV hálózatán elnevezésű projekt záróakkordja.
November 14-étől 17-éig a 8.10 és 17.40 között közlekedő szerelvényeket érinti a változás.
Néhány hónapot ugyan késett a kivitelezés, de augusztus 28-án nulla órától a pályára engedélyezett sebesség figyelembe vételével a vonatokat villamos mozdonyok továbbíthatják.
A 368-as Szilivel el is kezdték tesztelni az elmúlt hónapok során Püspökladány és a biharkeresztesi országhatár között kiépített felsővezeték-rendszert.
Almásfüzitő és Komárom között felsővezetékszakadás miatt szünetel a vonatforgalom, ezért a délutáni órákban a hegyeshalmi fővonalon jelentős fennakadásokra, az átszállások miatt egy-két órával hosszabb eljutási időkre és vonatkimaradásokra kell számítani.
Helyreállították a pályát a május 7-én délelőtt Téglásnál kisiklott vasércvonat okozta rombolás után. A károk felszámolása másfélmilliárd forintba került.
Egy 500 méteres szakaszon nincs áram, leeresztett szedővel kell átgurulniuk a vonatoknak, mert egy 150 méteres részen még hiányoznak a tartóoszlopok...
Az áramellátás megerősítése miatt lesz vágányzár.
A Déli pályaudvar és Budapest-Kelenföld között felsővezeték-karbantartás miatt két hétvégén, február 18-án, 19-én és 25-én napközben a vonatok csak egy vágányon közlekedhetnek, ezért a távolsági vonatok végállomása ideiglenesen Budapest-Kelenföldre kerül át.
A kárhely Budapestről nem is közelíthető meg vasúton, a dízelgép Komáromból érkezik majd, hogy behúzza az érintett szerelvényeket.
Reggeli rovancs a szombati szélviharzásról.
Jelenleg a vasúthálózat 61 százaléka villamosított, a cél, hogy ez 2030-ra 75 százalékra nőjön. 2019 óta viszont alig épült ki újabb szakaszokon felsővezeték.
Befejeződött a Baross utcai felsővezeték-hálózat korszerűsítése, továbbá huszonegy új Solaris–Škoda trolibusz is forgalomba állt.
Felsővezetéki zárlat van valahol Kelenföld és Gárdony között, keresik a szakemberek a hibát.
Várhatóan nyártól helyezik végleg feszültség alá a Százhalombatta–Ercsi elágazás szakaszt.