Módosul a menetrend, pótlóbuszok közlekednek: folytatódik a Debrecen–Balmazújváros vonalszakasz felújítása

MÁV/iho   ·   2025.03.15. 12:00
_balmazujvaros_

A már elkészült Debrecen és Nagymacs közötti pályafelújítást követően Balmazújvárosig  folytatódik a vasúti pálya felújítása és villamosítása. A pályarekonstrukció miatt idén jelentős korlátozásokra kell számítani Debrecen és Balmazújváros között.

A felújítással egy időben, a sebességkorlátozások megszüntetése érdekében – a MÁV saját forrásából – elkezdődik a Hortobágy és Ohat-Pusztakócs közötti pálya karbantartása. A felújítások idején pótlóbuszok közlekednek. A beavatkozás nyomán 2026-tól akár negyedórával is csökkenhet a menettartam a Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred szakaszon. A menetrendszerűség jelenleg 75–80 százalék körüli, ez várhatóan meghaladja majd a kilencven százalékot.

Részletek:

  • Füzesabony–Tiszafüred–Debrecen vonalon március 17-től április 30-ig Debrecen és Egyek között valamennyi vonat helyett pótlóbusz közlekedik
  • a Debrecen–Tiszafüred közötti járatok helyett a teljes útvonalon, Tiszafüredig közlekedik pótlóbusz.
  • a közút kialakítása miatt a pótlóbuszok Kónyát nem érintik, helyette Hortobágy és Kónya major között ráhordó autóbusz közlekedik.

A módosított menetrend és a tájékozódást segítő térkép  itt érhető el.

A felújítás következő ütemében, májustól újabb változásokra kell számítani. A Látókép–Nyírábrány közötti személyvonatok helyett a teljes útvonalon már március 10-től kell pótlóbusszal utazni. Indul a Nagymacs és Balmazújváros között a pálya, valamint Balmazújváros állomás vágányhálózatának felújítása. Március 17-től pedig megkezdődik a Tócóvölgy és Nagymacs vonalszakaszon a felsővezetéki rendszer kiépítése; napközben, 7 és 19 óra között. Április közepétől május közepéig Tócóvölgy állomás felsővezeték-hálózatán is dolgoznak hétköznap éjszakánként.

A nyíltvonali szakaszok átépítése több ütemben várhatóan a decemberi menetrendváltásig  folytatódik. A balmazújvárosi vasútállomáson június közepétől részleges korlátozással, Füzesabony felé, illetve felől közlekedhetnek majd a vonatok. A felújításhoz kapcsolódóan a MÁV saját forrásból karbantartási munkálatokat végez Hortobágy és Ohat-Pusztakócs állomás között március 17-től június közepéig. Ezen belül április 30-ig a teljes szakaszon folyamatosan, egész nap szünetel a vonatforgalom, pótlóbuszok szállítják az utasokat.  A karbantartás során mintegy 170 hosszúsínt cserélnek, betonaljakat javítanak, nagygépes vágányszabályozást végeznek.

Május 1-jétől újabb fázissal folytatódik a pályakarbantartás a vonalon.

A munkák folyományaként a 2025/2026-os menetrendi időszaktól új menetrend életbe lépése várható, amely alapján a menettartam akár több mint 15 perccel is csökkenhet Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred között. A 108-as vonal a térség ipari és gazdasági fejlesztésével összefüggő felújításáról, átépítéséről hat éve írtunk először

Nyitóképünkön: Macs korábban megálló- és rakodóhely volt, a fejlesztés során háromvágányú állomássá alakult át (fotó: Vörös Attila)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek