Megújult vasúti pályán haladhatnak a vonatok Hódmezővásárhely és Orosháza között
Csaknem tizenkilenc kilométer hosszan felszámolták a sebességkorlátozásokat, így újra nyolcvannal mehetnek a szerelvények.
Csaknem tizenkilenc kilométer hosszan felszámolták a sebességkorlátozásokat, így újra nyolcvannal mehetnek a szerelvények.
Ezzel a magyar közlekedési társaság lesz Közép-Európa a legfiatalabb autóbuszokat üzemeltető, egyben legnagyobb közúti közszolgáltatója.
A beruházás része a MÁV-csoport országos kiterjedésű, tizennégy vármegyében több mint harminc helyszínt érintő, saját forrásokból finanszírozott állomásfelújítási programjának.
Az éjszakai órákban Nagytéténynél egy autós felhajtott a vágányokra, a járművet pedig a pálya közepén hagyta. Szerencsére a Balatonfüredről a Déli pályaudvarra tartó Bagolyvonat még időben meg tudott állni.
Augusztus 24-étől szeptember 15-éig még kedvezőbb árakon nyújt eljutási lehetőséget Splitbe a MÁV-csoport az Adria Intercityvel, ami a Keleti pályaudvar karbantartása miatt ezen időszak során Budapest-Kelenföldről indul és oda is érkezik.
A nemzeti ünnepen várhatóan sokkal többen utaznak közösségi közlekedéssel a különböző rendezvényekre, ezért az előzetes jegyértékesítéseket figyelve nagyobb kapacitással indulnak az intercity- és az esti elővárosi vonatok, valamint a HÉV-ek.
Az összehangolt haváriaintézkedések azonban ellensúlyozni tudták a negatív hatások egy részét. A MÁV-csoport júliusi havi jelentését szemlézzük.
S42 helyett Z42: jócskán kurtább lesz a menettartam, és kibővül az üzemidő, de a „mérföldkő” számos kérdést felvet.
A tizennégy vármegyében összesen több mint harminc helyszínt érintő program értéke csaknem 15 milliárd forint, amelyet saját forrásokból és a Magyar Falu Programból finanszíroz a MÁV-csoport. Az első állomások: Esztergom-Kertváros és Leányvár.
A nyerőszámok: 1513, 1518 és 1523. Ezzel már tizenegy Henschel-dízelgép lesz a MÁV-Csoport állományában.
Eredményesen zárult a közbeszerzési eljárás: a nyáron forgalomba állított 131 új kocsi után további 869 járművel gyarapodik az állomány. Ennek köszönhetően 2027-ben már kizárólag légkondicionált autóbuszok fognak közlekedni hazánkban.
Ugyanakkor a vasúttársaság túlbecsülte a várható kiadásokat: évi kétmilliárd forint kifizetésével terveztek, de a tendencia alapján megállapodhatnak 1,2 milliárdnál.
Befejeződött a komplex pályafelújítás, ismét a korábban megszokott menetrend szerint járnak a vonatok. Július 28-ától több éjszakai járatot vehetnek igénybe az utasok az esztergomi és a veresegyházi vonalon is.
A fontos budapesti főpályaudvar szeptemberi 20-áig tartó műszaki felújítása miatt jelentősen módosul a menetrend a győri, a pécsi, a hatvani és az újszászi vonalon, rövidül a járatok útvonala, Budapest-szerte úgynevezett átadópontok létesülnek.
Tavaly júniushoz viszonyítva négy százalékkal, 2023 júniusához képest pedig egy százalékkal közlekedtek pontosabban a vonatok. Több jelentős haváriahelyzet azonban végül az egész hónap menetrendszerűségére negatív hatással bírt.