Már a második üteménél tart a Debrecen–Balmazújváros vasúti szakasz fejlesztése
A várhatóan jövő májusig zajló beruházás során korszerűsödik a pálya, kiépül a villamosítás, és új megállókat is létrehoznak.
A várhatóan jövő májusig zajló beruházás során korszerűsödik a pálya, kiépül a villamosítás, és új megállókat is létrehoznak.
A már elkészült Debrecen és Nagymacs közötti pályafelújítást követően Balmazújvárosig folytatódik a vasúti pálya felújítása és villamosítása. A pályarekonstrukció miatt idén jelentős korlátozásokra kell számítani Debrecen és Balmazújváros között.
Június elsejével ismét visszatérnek a személyvonatok a vonal teljes hosszára. A nemrég bevezetett interrégiókat viszont felszámolja a MÁV-Start, így újfent át kell szállni Füzesabonyban. Jövőre folytatódik a felújítás Balmazújvárosig, és jön a villamosítás!
Ráadásul egy teljesen új, nyíltvonali rakodóhelyen, közvetlenül a bánya alatt.
Véget ért a több évig tartó vágányzár, június 5-étől ismét végigmennek a személyvonatok. Ott voltunk az első napon.
Friss kormányhatározat mondja ki: a debreceni érdekszférájú Macs Ipari Park vasútállomás területén megvalósuló, nyílt hozzáférésű intermodális konténerterminált a GYSEV Cargo Zrt. fogja üzemeltetni. A terminál vagyonkezelése pedig a GYSEV Zrt. feladata lesz.
Kiírta a közbeszerzést a NIF a Balmazújváros–Macs szakasz fejlesztésére és a Debrecenig történő villamosításra.
Elkezdődtek a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet kialakításával összefüggő infrastrukturális fejlesztések: 2021 végére a vasúti összeköttetés a kiszolgáló létesítményekkel együtt megépül.