GYSEV Cargo: Pannónia után már Hunniában is!

iho/vasút   ·   2023.02.13. 12:00
gysev_cargo

Friss kormányhatározat mondja ki: a debreceni érdekszférájú Macs Ipari Park vasútállomás területén megvalósuló, nyílt hozzáférésű intermodális konténerterminált a GYSEV Cargo Zrt. fogja üzemeltetni. A terminál vagyonkezelése pedig a GYSEV Zrt. feladata lesz.

Debrecen új, északnyugati gazdasági övezetét érintő, de valójában az egész térségre ható vasúti fejlesztések második ütemének egyik fázisa a Debrecen-Kismacs közelében megépülő konténerterminál. Az objektum létesítésére két éve bruttó 20,6 milliárd forintot szavazott meg az állam. A létesítmény – az Országos Intermodális Konténerterminál Hálózat részeként – a bel- és külföldi teherfuvarozásban játszik majd fontos szerepet.

Mint ismeretes, a debreceni vasútfejlesztés első ütemének része a 108-as vasútvonal Debrecen–Nagymacsig történő korszerűsítése (a tengelyterhelés, az engedélyezett sebesség növelése, a tócóvölgyi állomás felújítása). Macs ipari park néven pedig új, teherforgalmi szállítási igényeket kielégítő állomás létesül.

A soproni székhelyű vasúttársaságok szempontjából kedvező döntés hosszas előkészítő munka és többkörös tárgyalásokat követően született meg. Ezt megelőzően a GYSEV Cargo Zrt. részt vett a logisztikai központ és terminál végső kialakításának megtervezésében, továbbá az üzemeltetési koncepciójának kidolgozásában. Mindkettőben komoly tapasztalata van az árufuvarozó vasúttársaságnak, hiszen 2013 óta folyamatosan fejleszti saját, soproni konténerterminálját – a legújabb bővítési tervek elkészítésére tavaly jutott 63,5 millió forintos forráshoz. 

A Debrecen új, északnyugati gazdasági övezetében kiépülő nemzetközi regionális ipari központ szerepének betöltéséhez szükséges közúti és vasúti korszerűsítések (új sztrádakapcsolatok kiépítésétől kezdve a főútfejlesztéseken, a 108-as vasútvonal villamosításán át a repülőtér új szintre emeléséig) költsége összességében százmilliárdokban mérhető. Mindennek a hátterében szakértők szerint az Orbán-adminisztrációk azon törekvése áll, hogy kiegyenlítsék a Magyarország keleti és nyugati végei közötti egyenlőtlenségeket; tágabb értelemben közelebb hozzák egymáshoz Hunniát és Pannóniát.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút Ellátási lánc Szállítmányozás Közút Haszonjármű

Döbbenet a vasút alágazatban: fordított modális váltást okozhat az EP-bizottság döntése

iho.hu   ·   2024.02.15. 13:15

Az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottsága képviselői szerdán huszonhat igen szavazattal, tizenegy ellenében és egy tartózkodás mellett fogadták el az előterjesztést a közúti fuvarozás súly- és méretszabályainak – felfogásukban az áruszállítás környezetbarátabbá tételét célzó – felülvizsgálatáról.