Épül a drót Balmazújvárosig
Amilyennek már sosem fogjuk látni a 108-ast. Simon Zsolt képriportja következik.
Amilyennek már sosem fogjuk látni a 108-ast. Simon Zsolt képriportja következik.
A már elkészült Debrecen és Nagymacs közötti pályafelújítást követően Balmazújvárosig folytatódik a vasúti pálya felújítása és villamosítása. A pályarekonstrukció miatt idén jelentős korlátozásokra kell számítani Debrecen és Balmazújváros között.
A nyári menetrendig csaknem húsz, a nyári időszakban pedig félszáz kerékpáros utazhat egyszerre a MÁV-csoport közvetlen járatával a Tisza-tóra.
Debrecen elővárosában több vonalon is változások lépnek életbe, szeptember végétől bővül Szeged és a főváros közötti kapcsolat. És ez még nem minden!
Az ünnepi hosszúhétvége okán ráadásul négy napig, augusztus 17-étől 20-áig lehet nosztalgiajáratokkal utazni a Debrecen környéki vasútvonalakon. Púpos, Csörgő, Nohab, MDmot, 424-es gőzös – és még megannyi más érdekesség!
Június elsejével ismét visszatérnek a személyvonatok a vonal teljes hosszára. A nemrég bevezetett interrégiókat viszont felszámolja a MÁV-Start, így újfent át kell szállni Füzesabonyban. Jövőre folytatódik a felújítás Balmazújvárosig, és jön a villamosítás!
Három hétig, a nyári menetrend bevezetéséig átmenetileg jelentősebben megnő az eljutási idő.
Új megállóhelyek építését is végzik március 18-ától május 31-éig.
Az uniós támogatás felét Budapest és agglomerációja használhatja fel, elsősorban a nagyvasút és a HÉV-ek korszerűsítésére.
Vélhetően nagyrészt a hortobágyi borzasztó pályaállapotok miatt esett ki ezúttal a 020-as Nohab is egy rövid időre.
Augusztus 28-ával egyes vasútvonalak menetrendjét módosítja a MÁV-Start, Érd és Biatorbágy térségében pedig a Volánbusz több járatának változik a menetrendje.
Budapest várhat, a vidék előretör, fókuszban Debrecen, Iváncsa, Dunakeszi, Zalagerszeg, Nyíregyháza és Kecskemét. Akadnak induló projektek is.
A szörnyű állapotú 108-as vonal a várakozásoknál sokkal hamarabb szétverte a mozdony forgóvázait.
Esik-kel a Tisza-tó sebesvonat, és miközben a Púpos miatt hajlamosak vagyunk elnézőek lenni, ez a vonat egyébként egy fontos járat lenne. Kár érte.
Ráadásul egy teljesen új, nyíltvonali rakodóhelyen, közvetlenül a bánya alatt.