A háromrészes, alacsonypadlós villamos huszonöt méter hosszú és kétszáznál is több utas befogadására képes. A jármű Szentpétervár első alacsonypadlós villamosa lesz. A prototípus kocsit jelenleg a TramRus szentpétervári üzemében vetik alá különböző teszteknek. A tervek szerint december elsején veheti át a járművet Szentpétervár.

Az orosz gyártó a közelmúltban Moszkvába is szállított egy prototípus villamost, az alacsonypadlós járművel az orosz főváros tizenhetes vonalán végeznek utasforgalmi próbafutásokat augusztus óta.

Moszkva után Szentpétervár is kap egy alacsonypadlós TramRus villamos-prototípust utasforgalmi tesztelésre<br>(fotó: Global Rail News)

A TramRus az Alstom Citadis-villamoscsaládjára építve számos konfigurációban kínálja széles nyomtávú városi vasúti járműveit. A Global Rail News arról ír, hogy a konzorcium szerint az általuk kínált könnyű vasúti járművek korszerű vontatási rendszerüknek köszönhetően a Szentpéterváron jelenleg közlekedő villamosokhoz képest több mint tíz százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak. A Szentpétervár számára kifejlesztett járművön különböző módosításokat is végrehajtottak, kifejezetten az észak-orosz város hideg téli időjárásához és a várható nagy utasforgalomhoz igazítva.

A Transzmasholding és az Alstom a közeljövőben a rosztovi terület központja, Rosztov-na-Donu számára is be szeretne mutatni hasonló járműveket – adja hírül az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!