Összesen 58 pillér – a legmagasabb 28 méteres – 2,9 kilométer hosszban, a közeli, a Fruska Gorába fúrt alagútpár költségeit is beleértve 337,6 millió dollárért: az Ópazova (Stara Pazova) és Újvidék (Novi Sad) között épülő vasúti szakasz 2021-re készül el. Az orosz kivitelező, az RŽD International tavalyelőtt, 2017. augusztus 11-én indította az orosz hitelből finanszírozott építkezést, amelyet a közelmúltban, a helyszínen Vučiċ a maga műfajában a kontinens legnagyobbikának nevezett („ovo je najveće železničko gradilište u Evropi”). Az egyenként 1,1 kilométeres alagutak, illetve a völgyhíd kétségtelenül komoly kihívást jelent az építőknek; utóbbi azért, mert a Duna árterületén, mocsaras talajon létesül.

Az épülő műtárgy madártávlatból. A képre kattintva galéria nyílik!  (fotó: Dnevnik)

Szerbiában három szakaszban épül a 200 kilométer per órára tervezett Budapest–Belgrád vasút. Belgrád Központi pályaudvartól Ópazováig kínai (China Railways International és China Communications Construction Company), a szerémségi Ópazova–Újvidék szakasz orosz hitelből és kivitelezővel készül. Újvidéktől Szabadkáig ismét kínai a kivitelező, de ezen a szakaszon kisebb korrekcióktól és előkészületektől eltekintve még nincs jelentősebb mozgás. Figyelemre méltó, hogy a Belgrád Központi–Ópazova szakasz egy része négyvágányúsított lesz. Két sínpáron 200 kilométer per órával közlekedhetnek a vonatok, az áruszállításra fenntartott további kettőn pedig 120-szal.

Az új Budapest–Belgrád vasút szerbiai szakaszának a bekerülési költsége durván kétmilliárd dollár, a végleges befejezés tervezett ideje 2023.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!