Mint az internetre is felkerült videofelvételen is látható, a D-AILR lajstromjelű, állóhelyén békésen várakozó utasszállító gépet „találta meg” egy mobil lépcső. A magas építésű jármű az A319-es legvégét ütötte le. A jármű sebességére és a csattanás erejére jellemző, hogy ne csak a lemezek görbültek-szakadtak, de a képek tanulsága szerint a segédgázturbina (APU) is elmozdult. A repülőgép így üzemképtelenné vált és várhatóan komolyabb javítások után állhat csak ismét a légitársaság rendelkezésére.

A repülőgép meglehetősen idős, közel 22 esztendős, de a Lufthansa jellemzően 30 éves korukban selejtezi az A320-as családba tartozó gépeit, mint az elsőként szétszedésre ítélt A320-as, a D-AIPA is jelzi. A baleset – ha lehet ezt mondani – a lehető legjobb helyen történt, hiszen Frankfurtban van a Lufhtansa Technik egyik legnagyobb javítóbázisa, így az alkatrészekből és a képzett technikusokból nem lesz hiány. A balesetben érintett legutolsó szekció, azaz a farokkúp és az APU egyben, egy egységként cserélhető. A kérdés csupán annyi, hogy a vezérsíkok bekötésében is érintett, kicsit előrébb lévő 19-es számú törzskeret megsérült-e. Ha ennek javítása is szükséges, akkor az már egy kicsit hosszabb és sokkal drágább művelet lesz.

A légitársaság flottáját ismerők szerint a gépet szeptemberben helyezték volna át a Lufthansa CityLine leányvállalat flottájába. Ennek megfelelően a gépre külső átfestés, a szükséges beltéri változtatások é s egy teljes átvizsgálás várt – nos, ezt most egy kicsit hamarabb fogják megoldani.

* *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!