Egy perfekt májusi nap. Goldtimer Nap. Aranyidőket idéző repülőgépek és autók, felhajtás és árusok nélkül, csak a régi járművek örömére: és ez bőven elég ahhoz, hogy rengeteg ember jöjjön ki a budaörsi fűre. És sokan közülük ki is próbálják, milyen egy sokévtizedes gépben ülve megérezni a hőskor, vagy legalábbis egy a maihoz képest természetközelibb, klasszikusabb időszak repülését.

Reggeli látkép: a Po-2-es kezdi a motorozást... Kattintson a képre, és nézze meg galériánkat!

És sokan épp ezen a napon kaphattak először életre szóló élményt arról, milyen úgy igazából repülni, nem egy utasszállító tubusában, hanem kicsi gépen, a mozgó levegő finom vagy olykor kicsit durvább lökéseit érzékelve, és olyan magasságból nézve a tájat, amelyből még varázslatosan kibomlik a sok izgalmas részlet, a világ felülről, ahogy a nagygépeken csak fel- és leszálláskor, rövid időre élvezhetjük.

Aztán a Li-es csillagmotorjait is melegítik

Egy összehasonlíthatatlan zenekari hangzás: a szólista olykor a Gerle pörgő soros motorja, olykor a Po-2-es varrógépszerű, de jó hangos csattogása, vagy a Kánya (nem véletlenül hasonló) motorjának zaja, majd  nagy csillagmotorok a duruzsolássá csendesedő dörgése, ahogy a Li-2-es kicsit eltávolodik a repülőtértől. Időnként szinte meglepő mód beleszól a kórusba egy-egy Cessna, Falke, érkezett egy szépen rendbehozott Gawron is, a háttérben pedig a maguk artisztikus némaságában kúsznak az égre az északi részről a csőrlésben emelkedő vitorlázógépek.

Révy Laci bácsi és Cimborája is startra készül

No ez az, mármint a hangok, amelyeket a fotók nem tudnak idevarázsolni, de amik hozzátartoznak a budaörsi élményvilághoz. És része ennek a remek napnak, ahogy a goldtimeres csapat összehangoltan, készségesen, barátságosan dolgozik, intézi a jegyeket, a felszállásokat, a pilóták pörgetik a műsort, a földi segítők segítenek pilótának és repülésre váró utasjelöltnek egyaránt. Meg a többieknek: sokan, nagyon sokan, ha nem is szálltak fel, de attól még ott álltak, és nézték Budaörs pezsgését, mert noha a szervezők hangsúlyozták, ez nem légibemutató, azért az a nyüzsgés, amit az öreg gépek bemutattak, így is produkció volt a javából.

A Podva kezdi az utasrepültetést, háttérben emelkedik a Góbé

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!