Komoly előkészítő munkát igényelt a javarészt a Közlekedési Múzeum tulajdonában lévő, egykori Malév repülőgépek áttelepítése az Aeropark új területére. Az elmúlt hetekben elkészültek az állóhelyek és jelentős földmunkával megépült az a rámpa, amelyen a Budapest Airport Zrt. Kényszerhelyzeti Készültsége átvontatta a magyar repülés történetében meghatározó szerepet játszó típusokat. A gépeket is fel kellett készíteni a műveletre, hiszen többségük évtizedek óta mozdulatlanul állt, ebben az Aeroplex Kft. mellett kulcsszerepet vállalt az LKK felkérésére Zsaludek Endre szakmérnök, repüléstörténész is.

A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Somogyi-Tóth Péter / SKYART MEDIA)

Gőzerővel folytatódik az új Aeropark kialakítása, azonban a Tu-154-es, a Tu-134-es, az Il-14-es, az L-410-es, a Mi-2-es, a Li-2-es, valamint az Il-18-asok, a Jak-40-esek, és az An-2-esek már most is impozáns látványt nyújtanak a reptér felé forduló felüljáró mellett. A murvás állóhelyek gyönyörűen „derítik” alulról a repülőgépeket, amelyek egyébként az elkövetkező hetekben különleges éjszakai megvilágítást is kapnak.

Az LKK részletes beszámolót ígért portálunknak az Aeropark költözésével kapcsolatban!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!