Németh Tamás, Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (KNYKK) Zrt. vezérigazgatója jelentős fejlesztésnek nevezte a négy csuklós és két szóló, Mercedes Citaro típusú autóbusz beszerzését. A járművek korábban Németországban teljesítettek szolgálatot. Elmondta: növekedett az utasok komfortérzete, hiszen a 25–27 éves autóbuszok helyett korszerű alacsonypadlós buszok közlekednek a város útjain, és euro 3-as motorjaik révén károsanyag-kibocsátásuk is kedvező.

Jelezte, hogy a fejlesztésnek köszönhetően a Székesfehérváron szolgálatot teljesítő járműpark átlagéletkora 14,9 évről 13,4 évre csökkent. Hosszú távú cél az átlagéletkor 10 év alá csökkentése – tette hozzá.

Németh Tamás közölte, 2015 végén lejár a Székesfehérvárral kötött közszolgáltatási szerződésük. Mivel hosszú távon szeretnék tovább végezni a szolgáltatást, elkezdték a járműflotta lecserélését.

Cser-Palkovics András polgármester hangsúlyozta: az autóbuszok átlagéletkorának csökkentését mindig támogatja a városa környezetvédelmi és közlekedési szempontok miatt is. Úgy véli, a közösségi közlekedés csak akkor tud versenyképes lenni az autóval szemben, ha korszerű és kényelmes járművek nyújtanak még jobb szolgáltatásokat.

A városvezető az új közszolgáltatási szerződéssel kapcsolatban megjegyezte: az év közepén fogják kiírni az uniós közbeszerzési eljárást és várhatóan 8–10 éves időtartamú szerződést kötnek a nyertessel.

Cser-Palkovics András kiemelte: az Alcoa-Köfémmel együttműködésben elkezdődött a Székesfehérváron gyártott, jóval könnyebb és tartósabb alumínium keréktárcsák felszerelése a városban futó autóbuszokra. Nem titkolt célnak nevezte, hogy egyrészt a keréktárcsák megvásárlása munkát és további fejlesztéseket hozhat az Alcoába, másrészt referenciaként szolgálhat más városoknak és más társaságoknak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!