Mercedes-Benz Vision Iconic: tanulmányautó a luxus lounge-élmény jegyében

Önöknek hogy tetszik a hűtőrács? Kína-kompatbilis, nem?
Szöveghűen adjuk közre a német autógyár sajtóközleményének első bekezdését:
„A Mercedes-Benz egy új korszakba lépett az ikonikus formatervezés terén. Ezt az evolúciót képviseli a Vision Iconic tanulmányautó, amely a megszokott gondolkodáson túlmutató szabadságot testesíti meg – kreatív impulzusként új nézőpontokat nyit és hidat épít a múlt és a jövő közé. A pompás, mégis időtálló megjelenés mellett a legfontosabb jellemzője az autóipari történelem egyik legismertebb elemének, vagyis a Mercedes Benz ikonikus hűtőrácsának újragondolása. Ez először a teljesen új elektromos GLC-nél jelent meg, és egyszerre fejezi ki az érzelmeket és az intelligenciát, valamint lehetővé teszi a Mercedes-Benz számára az egyformaság tengeréből való kiemelkedést.”
Íme, a második:
„A Vision Iconic mobilitásunk jövőképét testesíti meg. Az úttörő újítások, mint a neuromorf számítási modell, a steer-by-wire, a solar paint és a negyedik szintű önvezetés, valamint a csúcstechnológia révén új mércét állítunk az elektromos és digitális korban. Ez a gyönyörű autó bizonyítja elkötelezettségünket, hogy a holnap mobilitását már ma valóra váltjuk.” – emelte ki a Vision Iconic bemutatóján Markus Schäfer, a Mercedes Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, technológiai vezetője.
Majd a közlemény így folytatódik:
„Az 1930-as évek autótervezésének aranykora által ihletett koncepcióautó a Mercedes-Benz leglényegét testesíti meg. Motorháztetője fenséges megjelenést kölcsönöz, áramló vonalai és art deco stílusjegyei az autóipari szépség igazi ikonjává teszik. A belső tér üléspadjával és elegáns hátsó részével a legendás 300 SL-re emlékeztet. A Vision Iconic több mint egy autó – egy mozgó szobor, a kortalan elegancia előtt tisztelgő műalkotás és a jövő iránti elkötelezettség kifejezése. A hagyományos kézművesség, a legmodernebb technológia és a félreérthetetlen formanyelv szimbiózisa teszi az érték, a presztízs és a kecsesség végső megtestesülésévé: a legszebb, legnagyobb presztízzsel bíró tárggyá” – hangsúlyozta Gorden Wagener, a Mercedes-Benz Group AG tervezési igazgatója.
Lounge-szerű kényelem és egy teljesen új, analóg és digitális luxusélmény jellemzi az autóbelsőt. A vezető előtt a négyküllős kormánykerék Mercedes-Benz logója egy üveggömbben lebeg. A jármű padlója olyan luxus dekorációs technikával készül, amely a XVII. századra nyúlik vissza, és az 1920-as években éledt újjá. A kézzel késztett felület klasszikus, legyező alakú Art Deco motívummal kivitelezett.
Az autó elejét a Mercedes klasszikus (a sajtóközlemény a „ikonikus” jelzőt használja) hűtőrácsa határozza meg – a hagyományos króm formavilág több mint száz éve alakítja a Mercedes-Benz arculatát, olyan legendás modellek inspirációja alapján, mint a W 108, a W 111 és a Mercedes-Benz 600 Pullman. Jellemzői:
- széles, krómozott keret
- füstüveg rácsozat
- integrált kontúrvilágítás
Az új hűtőrács először az új elektromos GLC-nél jelent meg 2025 szeptemberében, az Iconic Vision ezt fokozza a megvilágított csillaggal a motorháztetőn. A jellegzetes első kialakítást a legújabb világítástechnológiát képviselő fényszórók gazdagítják.
Az Iconic Vision karosszériájára pasztaként felvitt napmodul-bevonat segítségével a környezeti körülményektől függően további hatótávolság nyerhető a napenergiából. Ideális esetben a 11 négyzetméternyi felület (egy közepes méretű SUV nagysága) akár 12 ezer kilméter megtételéhez elegendő energiát is termelhet évente. A réteg ritkaföldfémek vagy szilícium nélkül készül, újrahasznosítható, a cellák pedig húsz százalékos hatékonysággal folyamatosan termelnek energiát. Mivel a tanulmányautót az energiaigényt növelő innovatív funkciókkal, például önvezetés képességével látták el, a Mercedes-Benz mesterséges neurális hálózatokat kutat, amelyekkel a számítások energiahatékonyabbak és gyorsabbak lehetnének, akár tízszeres javulást hozva a mostani rendszerekhez képest, és a biztonsági rendszerek például rossz látási viszonyok között is gyorsabban reagálnak.
Sztenderd a Vision Iconic-ban a városi, bonyolult forgalmi helyzetek kezelése a kooperatív kormányzás és a gyorsulás révén. A negyedik szintű önvezetési rendszerrel az autó luxus lounge-élményre teremt lehetőséget: a vezető pihenhet vagy videót nézhet utazás közben.
A rendkívül fejlett szenzorok révén a ki- és beparkolás teljesen automatizáltan, emberi beavatkozás nélkül zajlik. A steer-by-wire technológia teljesen új kormányzási élményt és maximális biztonságot nyújt – a hátsótengely-kormányzással a manőverezés és a parkolás is könnyebbé válik. Ez a technológia nem igényel mechanikus kapcsolatot a kormánykerék és az első kerekek között. Ehelyett a vezető kormányzási parancsait gyorsan és elektronikusan továbbítják a vezérlőegységek, ennek köszönhetően a belső elrendezés is szabadabb lehet.
A Mercedes-Benz a Vision Iconic-hoz kapcsolódóan hat egyedi férfi és női ruhából álló luxus kapszulakollekciót is bemutatott, amely a tanulmányautó színvilágát, grafikai elemeit és Art Deco fényűzését idézi fel precíz kidolgozottsággal. A kollekció a Shanghai Fashion Week alkalmából debütált.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!