A 16,5 méter hosszú 280-as típusú Ikaruszok a legelső csuklós autóbuszok voltak Prágában. Az első magyar gyártmány 1978. január 16-án indult szolgálatba a 190-es vonalán, akkor a Budějovická metróállomástól Délvárosba (Jižní Město). Az idnes.cz hírportál fotogalériáját itt tekintheti meg.

A prágai Ikarus itt épp a löbaui busztalálkozóra igyekszik<br>(fotók: Müller Péter)

Az Ikaruszokat a Prágai Közlekedési Vállalat (DPP) elsősorban az újonnan felépített lakótelepek kiszolgálására szerezte be. Itt ugyanis hiányoztak a villamosvonalak és a metró is. Egy csuklós Ikarus a legelterjedtebb prágai buszokkal ellentétben 96 helyett 140 férőhelyes volt. A DPP első körben 20 Ikaruszt vásárolt, mígnem 1987 végére már 307 magyar busz cirkált a cseh fővárosban. Az akkori Csehszlovákiában először Pozsonyban jártak ilyen buszok, Prágában csak négy évvel később tűntek fel.

Löbau főterén a prágai Ikarus

A legtöbb példány a megszokott piros-fehér köntösben járt Prágában, de nem volt ismeretlen a kék színű Ikarus sem. A csabajkák – ahogyan a csehek elkeresztelték ezeket a háromtengelyes járműveket (a csabajka szó a csabai kolbászt takarja) beszállítása 1989-ben ért véget, ez után fokozatosan kiszorultak a forgalomból. Az utolsó Ikarus Prágában 1999. július 1-jén tudta le szolgálatát a 215-ös vonalán.