Az egyesített Székely gyors-Csíksomlyó expressz tizennégy ülő- és két étkezőkocsijával május 17-én, hajnalban indul a Keleti pályaudvarról. A dunántúli utasok Szombathelyről nulla óra ötven perckor indulva, Sopronon, Győrön, Tatabányán át csatlakoznak a Keletiben várakozó szerelvényrészhez.

Csíksomlyó...<br>(Vörös Attila felvételei)

Újdonság, hogy egész úton (az eddigi, hol működő, hol hallgató utastájékoztatási rendszeren túllépve) kisrádión fogható műsor szól majd a vonaton – a környék nevezetességeiről szóló beszámolókat és egyéb érdekességeket hallgathatnak majd. A legelső Csíksomlyó expressz indulásakor, 2010-ben felmerült már az ötlet: mi lenne, ha az északról induló vonat dél felé, a déli pedig észak felé térne haza, ezzel teljes erdélyi körutazást nyújtva? Idén az egyesített vonattal ez valóra válik: a Nagyvárad–Kolozsvár–Dés–Szeretfalva–Déda–Gyergyószentmiklós–Madéfalva–Csíkszereda–Sepsibükszád odautat követően vissza a Csíkszentdomokos–Csíkszereda–Tusnádfürdő–Sepsiszentgyörgy–Brassó–Segesvár–Piski–Déva–Arad–Békéscsaba útvonalon jön.

...és Gyimesbükk 2012-ben

Érdekes lesz a vontatás is. A legutóbbi menetrendváltás óta a MÁV-Trakció Traxx mozdonyai menetrend szerinti vonatokkal rendszeresen átjárnak Romániába, így a pünkösdi különvonatot is egyikük, a 480 005 pályaszámú, Mátyás király trónra lépésének 555. évfordulója alkalmából feldíszített mozdonya vontatja majd – szinte végig. Kivétel a határ két oldalán húzódó, nem villamosított szakasz: Püspökladánytól Biharkeresztesig a debreceni fűtőház két remot Csörgője, onnan Kolozsvárig a CFR Calatori két Jimmyje vontat majd, és a vonatterhelés, na meg a meredek emelkedők miatt Gyimesbe is két géppel közlekedik a vonat.

Az oda- és a visszaút menetrendje (Romániában kelet-európai időszámítás van, egy órával előrébb járnak):