Metró után HÉV is lesz Kolozsváron
Rendkívüli tanácsülésen bólintottak rá a Bonchida (Bonțida) és Magyargorbó (Gârbău) közötti viszonylat megvalósíthatósági tanulmányára.
Rendkívüli tanácsülésen bólintottak rá a Bonchida (Bonțida) és Magyargorbó (Gârbău) közötti viszonylat megvalósíthatósági tanulmányára.
Az Erdélyt Moldovával összekötő A8-as sztráda Gyergyóalfalu és Ditró közötti részére írtak ki közbeszerzési eljárást a román hatóságok.
A vonal a Cetății körút mentén több kilométeren alakult át mobilitási folyosóvá, kerékpármegosztó pontokkal és kerékpárúttal.
A román szállításügyi és a magyar külgazdasági és külügyminisztérium megállapodott a két fontos várost összekapcsoló vasúti összeköttetés közös megtervezéséről és kivitelezéséről.
Románia első vezető nélküli metróvonala huszonegy kilométeres lesz, tizenkilenc állomással.
A Kolozsvár és Nagyvárad között zajló pályafelújításnál sokszor egyetlen busz pótol, az sem az államvasúté, az utasok pedig egymást tapossák. Eközben a Carpatica Feroviar létrehozásán foglalatoskodik a kormány.
Rekordot döntött tavaly az utasforgalom: a legjelentősebb erdélyi repülőtéren 3 millió 240 ezer 750-en fordultak meg.
A 900-as fővonal Karánsebes–Lugos szakaszán valósulhat meg az európai vasúti forgalomirányítási rendszer (ERTMS).
Teljes egészében megnyitották a forgalom előtt Bihar és Kolozs megyei turisztikai látványosságait összekötő, európai uniós alapokól korszerűsített utat.
Százhatvanhat kilométeren korszerűsödik a vasúti pálya, néhány év múlva már Biharkeresztestől is villanygépekkel lehet majd átjárni Romániába.
A szerződésbontást is kilátásba helyezte a helyszíni szemléjén Sorin Grindeanu román szállításügyi miniszter a Brassó és Segesvár közötti vasútvonal felújításának késlekedései miatt.
Az épülő székelyföldi légikikötő tesztrepülés keretében először fogadott utasszállítót. A rendszeres járatok akár már 2024-ben elindulhatnak.
A Bécset Bukaresttel összekötő Dacia nemzetközi gyorsvonat az eddigieknél bő fél órával gyorsabban, 96 perc alatt tudta le a Piski és Segesvár közötti, 169 kilométeres, már felújított szakaszt.
Másfél évtizeddel ezelőtt, 2008 pünkösdjén, május kilencedikén indult első útjára hosszú évtizedek elteltével az úttörő nappali személyvonat Erdélybe: a Székely gyors. Az évforduló alkalmából a még abban az évben az Indóház Kiadó gondozásában megjelent míves album szövegével idézzük meg az egyszeri és megismételhetetlent.
Az 1-es metróvonal megépítéséről a Gulermak és az Arcada építőipari vállalatokkal alkotott konzorcium részeként kötött szerződést az Alstom Kolozsvárral.