A csütörtöki próbajárat után péntek reggel élesben is villantottak a cinkotai dupla Bézével. A MÁV-HÉV és Csömör vezetése sajtótájékoztatót tartott arról, hogy januártól új járatot vezetnének be Csömör és Kerepes között. A vonatok a régen nem használt, már felsővezetékétől is megfosztott kavicsbányai vágányon járnak majd, így csak dízeljármű jöhetett szóba. Milyen jó, hogy a MÁV-Startnál akad pár Bzmot a célra! Izgalmas megoldás, hogy a vicinálisok negyven éve legjellemzőbb járműve a budapesti elővárosban kap feladatot.

Hévesült Bzmot várakozik Csömörön (vigyázat, Photoshop!). A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből

A csömöri civil városvezetés remek kapcsolatot ápol a MÁV-HÉV-vel, közösen építenek épp P+R parkolót az állomás mögött, az önkormányzat pedig szeretné átvenni a közlekedési vállalattól a jelenleg kihasználatlan állomásépületet. Múzeumot, cukrászdát, közösségi teret terveznek oda – jelenleg a váróterem ajtaján az alábbi felirat áll:

Felirat a csömöri vároterem ajtaján

Az állomás vágányhálózata is ramaty állapotban van, a három vágányból kettő használható utasforgalomban, azokhoz tartozik peron. De a két peronos vágányból az egyiket, az első vágányt rossz állapota miatt nemrég kizárták a forgalomból. A kerepesi különvonat így Cinkotáról csak a másodikra érkezhetett, de a sajtótájékoztató idejére át kellett állni vele a harmadikra, ahol nincs útban a napi üzemnek. Csütörtökön ezt is lepróbálták.

És hogy miért január? Információink szerint annyira alacsony a létszám, hogy csak túlórákkal lehet majd megoldani a közlekedést. Erre az évre a keret már kimerült, januárban nullázódik... A Bézék HÉV-en közlekedése különben egyelőre igencsak humánerőforrás-pazarló: a MÁV-Start mozdonyvezetőjének van típusismerete rá, neki viszont nincs vonal- és HÉV-es utasítás-ismerete. Ezért kell mellé egy HÉV-es járművezető is, aki pilótaként funkcionál a motorkocsi vezetőállásán. Egyébként a mostani az utolsó hét, amikor még van forgalmi szolgálattevő Csömörön, nincs elég szakember a HÉV-eken (sem).

A sajtótájkoztatón beszédet mond Fábri István, Csömör polgármestre, jobb oldalon Keresztes Péter, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója asszisztál

Bár örvendetes a mostani fejlesztés, még jobb lenne, ha a Csömör–Kerepes járat kurrensebb célállomásra menne. Például Gödöllőre, a térség közigazgatási központjába. A leendő bézés vonatok kerepesi végén ugyanúgy át kell majd szállniuk a Gödöllőre tartóknak, mintha a sima, Örs vezér tere felé fél óránként induló HÉV-ekről Cinkotán szállnának át. Miközben Csömörről Kerepesre ingabézét álmodnak a MÁV-HÉV-nél, a közelmúltban komolyan felmerült még annak veszélye is, hogy a csömöri HÉV-et felhagynák és autóbuszokkal szolgálnák ki a települést.

Pénteki együttállás Csömörön

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!