A Közbeszerzési Döntőbizottság még 2015-ben zárta ki a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő építési tenderéből, habár az ajánlata kétszázmillió forinttal alacsonyabb volt a végül nyertes Mészáros és Mészáros Kft. Konzorciuménál. Az adathamisítás, amire hivatkoztak, a szerb alvállalkozó munkához használt uszályában a zárt hajófedélzet néhány négyzetméteres eltérése volt.

A befejezési határidő sorozatos módosításának (július 20., augusztus 19., majd november 6.) oka az építkezés folyamata volt: a Wuppermann Hungary Kft. ipari üzemének kivitelezése a kikötő építésével párhuzamosan zajlik, és mivel a D jelű csarnok építésével késésben vannak, az odavezető iaprvágányt is csak késve lehet beépíteni.

(fotó: MTI/Krizsán Csaba)

A Közgép kizárása miatt Brüsszel, az uniós támogatásokat vizsgáló ellenőrök testülete is kifogást emelt, véleményük szerint az uszályfedélzet méretének közlése legfeljebb hiba lehet, de semmiképp sem hamis adatszolgáltatás, ezért huszonöt százalékos támogatáskorrekciót, a megítélt összeg negyedének visszafizetését javasolják – ez bő 1,6 milliárd forintot jelenthet. Ez jogerős bírósági határozat esetén léphet életbe, ami a napi.hu értesülései szerint júniusban meg is történt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!