Lassan, kis lépésekben, a nemzetközi szabályozásokkal és korlátozásokkal összhangban” – a visszatérés a korábbi menetrendhez képest még korántsem teljes, de mindenképpen biztató: a Lufthansa-csoport szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében heti tizenöt járatot jelez a Lufthansa, az Eurowings és a Swiss színeiben.

A közreadott táblázat szerint a Lufthansa Budapest és Frankfurt között repül, heti hétszer, négy napon reggel indul Frankfurtból és délelőtt repül vissza a gép, a közbülső napokon kora délután érkezik és estefelé indul vissza a járat.

A Swiss összesen négy járatot indít hetente Zürich felől, kétszer délelőtt érkezik és kora délután indul vissza a gépe, más napokon fél kettő előtti a leszállás és délután négy előtti az indulási időpont. Az Eurowings Düsseldorf és Budapest, illetve Stuttgart és Budapest között repül heti három-három alkalommal. Ami biztató: a közlemény szerint ez a menetrend a hónap első felére érvényes, utána nyilván akár bővülhet is a járatszám, annak fényében, hogyan alakul a forgalom június 14-éig.

A budapesti az általános nyitás keretében történik, a csoport ebben a periódusban 106 európai illetve németországi vonalon kezd repülni,  plusz húsz interkontinentális járatot indít. Június végére a csoport már 180 célállomást ígér, 1800 járattal. Más, korábbi közlemények szerint az ugyancsak a Lufthansa-csoporthoz tartozó Austrian június hetedikétől indul újra, a Brussels 15-étől.

Az újra indulás azt jelenti, hogy a csoport összesen 160 géppel repül majd, kétszer annyival, mint amennyivel jelenleg a repatriálási járatokat teljesíti. A flottát a Lufthansa a megváltozott utazási igények szerint csökkenti, de persze más légitársaságok gyakorlatához hasonlóan elsősorban régebbi és kevésbé gazdaságos gépeit vonja ki a forgalomból. Például az összes A340-600-asát, ez a típus amúgy is egyre ritkább, hiszen a gyártása már rég lezárult, és a négy hajtómű plusz fogyasztása miatt nem versenyképesek az üzemeltetési költségei a hasonló méretű kéthajtóművesekhez képest. Ugyancsak kérdéses az A380-as óriások sorsa, miközben a gépeket továbbra is pihentetik, és valószínű, hogy legalábbis egy részük nem tér vissza a flottába, mint hírül adtuk, a Lufthansa Technik beindította a típus „cargósításának” programját.

Everetti spotterek ugyanakkor jelezték, hogy kigördült a Boeing festőhangárából egy 777X, Lufthansa-színekben: ez talán azt jelenti, hogy más hírekkel ellentétben mégis a német társaság lesz a kibocsájtója az új típusnak. A tervek szerint a legnagyobb kéthajtóművesből összesen húsz példányt állít forgalomba a cég, eredetileg harmincnégy lett volna, de tavaly év vége felé a társaság úgy döntött, tizennégy helyett az eddig gyártott 300-asok cargo-változatát veszi majd át.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!