– mit írjak a cikkbe, mi volt a gond?
– ááhh... írd csak, hogy a Kisdácsia megint hozta a formáját...

Idézet kollégánk és a Rak-Trans Kft. tulajdonában levő, az MTMG magánvasút által üzemeltetett Kisdácsia mozdonyvezetőjének beszélgetéséből Nyergesújfaluból, miután reménytelenül feladta aznapra a küzdelmet a 439 012-es román csoda. A gép az MTMG rendes heti tartályvonatát továbbította volna a Zoltek nyergesújfalui üzemébe, kész csoda, hogy Nyergesújfaluig eljutott. Az iparvágányt viszont már nem tudta kiszolgálni, így a szerencsére épp ekkor Tokodról induló RCH-s vonat személyzetétől és gépétől kértek segítséget. Végül a dög Dáliát is a Cargo vonatába sorozva vitték el Almásfüzitőig, ahol majd a Lok-Szer műhelyében helyrepofozzák.

Dunaalmásnál rotyog a Csudadácsia Nyergesújfalu felé. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Különben az egész nap nagyon nehezen indult, szó szerint, miután a gépezet beröffentése Győrben egy órán át tartott, végül is sikerrel. Aztán a kocsivizsgáló nem jött újabb két órán át, már három óra késés, az összes jó fotóhely elromlik, de ez csak mellékes, minket érdekel. Nosza indulás, a vonat 47 kilométer per óránál gyorsabban nem megy, minden állomás kiveszi a forgalmas 1-es fővonalon. Elmegy a világ összes távolsági és helyi személyvonata, pár igazi tehervonat. Végre eléri a 4-est, Almásfüzitőtől már nincs ellenfél, nyugodtan lehet andalogni Nyergesújfalu felé.

Nyugodtan lehet gyönyörködni a gépben, nem megy sehova...

A gépből néha orrán-száján ömlik a bűzös szürke füst, nem tűnik egészségesnek, nem is az. Valahogy elér Nyergesre, de aztán ennyi, itt a vége. Egy kis szervezés, és a DB Cargo elvégzi a hátralevő munkát, gyorsan betolják a tartályokat a Zolteknek, összeszedik a Dácsiát és folytatják útjukat majd fél kilométeres vonatukkal Komárom felé. Útközben még megállnak Lábatlanban kocsikat cserélni a betongyárnál, a vonat nagyobb része egyébként egy fél Suzuki-vonat, a maradék pedig néhány ócskavasas és üres acéltekercses vagon.

A kék Dácsia azért ugrott be, mert a fuvar stabil gépe, a 010-es Nohab most a 120-as vonalon anyagol, nem jöhet el onnan. A 439 012-est egyelőre a Nosztalgiától bérelt 439 017-es Kisdácsia váltotta, a közeljövőben pedig van esély a Triman A25 083-as Bobójának megszerzésére.

A Rail Cargo Hungaria vonatába sorozva jutott vissza Almásfüzitőre a Dácsia

* * *

Fotós kollégánk magánembereknek és cégeknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek témájában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!

Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!