Amit a hivatalos közleményen túl érzékelni lehet a helyszínen készült felvételekből, az az, hogy a HA-TUL lajstromjelű gép nem kényszerleszállt, hanem lezuhant, a roncs csaknem teljesen egyben van, de teljesen összetörve, az egyik futóját lehet egy rendőrségi fotón a roncstól távolabb látni.

A helyszíni felvételeken süt a nap, de a neten közreadott rádióforgalmazásból az derül ki, hogy a pilóta a rossz időjárás és a minimális látástávolság miatt a baleset bekövetkezte előtt jelezte, hogy visszatér Budaörsre, feltehetően a ködöt vagy alacsony felhőzetet később szívta ferl a nap.

A magyar polgári gépek adatai között az Avia-info portál 15 Bulldogot említ, amely magyar lajstromba került, valamennyi gép korábban a svéd légierő állományában repült kiképzőként. Más adatok szerint a svédek által használt 78, kisorolt példány közül 24-et vett át 2004-ben egy magyar cég.

(fotók: feol.hu)

Korábban írtuk:

Lezuhant egy kétüléses kisrepülőgép hétfőn dél körül a Fejér megyei Zichyújfalu határában - közölte a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense az MTI-vel. Az elsődleges információk szerint a sportepülő jele 11 óra 50 perckor tűnt el a radarok képernyőjéről. A repülőgép három kilométerre a falutól csapódott a szántóföldbe. A repülőgépen egyedül tartózkodó pilóta a mentők megállapítása szerint meghalt. A balesethez a pusztaszabolcsi hivatásos tűzoltókat riasztották, akik a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányítása mellett emelik ki az elhunyt embert a roncsból - tájékoztat honlapján a Katasztrófavédelem.

Szabó-Bisztricz Anett, a Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjének közlése szerint a repülőgép a budaörsi repülőtérről szállt fel és Kaposújlakra tartott. Az MTI információi szerint egy Scottish Aviation SK61 Bulldog típusú motoros kisrepülőgép zuhant le. Ezt a típust speciálisan kiképzésre tervezte a gyártó Beagle Aircraft. Az első repülése 1969-ben volt, és 1971-ben mutatták be. Az SK61-es típust a svéd légierő számára alakították át. A tízméteres szárnyfesztávolságú, 2,2 méter magas légcsavaros gép meghajtásáról egy kétszáz lóerős Lycoming hajtómű gondoskodik.


* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!