A nemrég bemutatott, négyszáz amperórás lítiumionos akkumulátorral felszerelt mozdony az LHy-M típusmegjelölést kapta és a Tehnotrans Feroviar üzemeltetésében kezdte meg próbaköreit a konstancai kikötőben. Az LDH 1250 típusú dízelmozdony teljes átalakításából létrejött új vontatójármű hetvenkét tonnát nyom, és a kettő, egyenként százötvenöt kilowatt teljesítményű elektromos vontatómotor segítségével óránként harminc kilométeres sebességgel tud tolatgatni.

Ez Euroest új hibridmozdonya Konstancában

Az akkumulátora hálózatról tölthető. Amennyiben elfogy a szufla, egy Deutz TCD 2013 LO64V dízelmotor és a hozzá csatlakozó  Marelli MJB315SA4 áramfejlesztő segítségével teheti meg az utolsó (kilo)métereket. A specifikáció szerint az akkumulátor-pakk töltési ideje nem egészen három óra, amivel napi nyolc-tizenkét órát tud üzemelni a mozdony.

A projekt költsége 3,6 millió lej, azaz negyedmilliárd forint volt, amelynek mintegy felét az állam biztosította. A fennmaradó részt az Euroest maga finanszírozta. Az átalakított jármű több előnyt is ötvöz egyszerre: legalább hetven százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátás, és akár hatvan százalék üzemanyagköltség-megtakaritás jellemzi, ami igen nagy előny az ipari zónák rakodóterületein, fejtette ki a gyártó Eurorest. A cég már készített akkumulátor meghajtású tolatómozdonyt, amelynek a LEA típusmegjelölést adták – abban viszont még nem kapott helyet dízelmotor.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!