Meddig kophat még a nyomkarima?

iho/vasút   ·   2012.03.08. 10:22

A felújítást régóta nem látott hármas metróvonal pályáján decemberben vezettek be sebességkorlátozást, mivel a kifáradt sínfejek hajszálrepedései egyre inkább síntöréssel fenyegettek. Így a metrószerelvények maximum 50-60 kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek, ami fokozott terhelést jelent a kerekek nyomkarimájának – írja az Index.

A hírportálnak nyilatkozva Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke elmondta, hogy minden járműtípus esetében kiszámítható egy kritikus sebesség, ami mellett a leginkább kopni kezd a vasúti kerekek nyomkarimája. A csökkentett maximális sebességű budapesti metrókocsik újabban éppen ebben a sebességtartományban kénytelenek közlekedni, tehát paradox módon a biztonsági intézkedés éppen a kopás fokozódását eredményezte.

A hármas metró kritikus műszaki állapota miatt az Index információi szerint Tarlós István a napokban levelet írt Németh Lászlóné fejlesztési miniszternek. A főváros tavaly projektjavaslatot adott be a felújítással kapcsolatban, azonban a minisztérium eddig nem reagált.

Amíg a felújítás várat magára, maradnak a jól bevált, életben tartó beavatkozások: a pályát a kopás csökkentése érdekében már nappal is kenik. A fordítókorong pedig éjjel-nappal működik, a metrókocsikat folyamatosan forgatják, hogy a kopás egyenletes legyen a kerékpár mindkét nyomkarimáján.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Ne az állomáson pünkösdöljön! Tervezze meg előre utazását, váltsa meg időben menetjegyet a hosszú hétvégére

MÁV/iho   ·   2024.05.15. 15:45

Pünkösd ünnepén várhatóan sokan kelnek útra a közösségi közlekedés járatain. A MÁV és a Volánbusz azt kéri, hogy indulás előtt tájékozódjanak az ünnepnapi közlekedési rendről. Érdemes elővételben megváltani a menetjegyeket, illetve használni az automatákat, az online jegyvásárlást az Elvirán vagy a MÁV applikációban is.

Vasút Nagyvasút

Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. élén

iho/vasút   ·   2024.05.14. 18:50

Több éves vezetői tapasztalatot szerzett a hazai és külföldi üzleti életben. Legutóbb a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatójaként, valamint a magyarországi Bosch csoport létesítménygazdálkodásért felelős vezetőjeként dolgozott.