Meddig kophat még a nyomkarima?

iho/vasút   ·   2012.03.08. 10:22

A felújítást régóta nem látott hármas metróvonal pályáján decemberben vezettek be sebességkorlátozást, mivel a kifáradt sínfejek hajszálrepedései egyre inkább síntöréssel fenyegettek. Így a metrószerelvények maximum 50-60 kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek, ami fokozott terhelést jelent a kerekek nyomkarimájának – írja az Index.

A hírportálnak nyilatkozva Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke elmondta, hogy minden járműtípus esetében kiszámítható egy kritikus sebesség, ami mellett a leginkább kopni kezd a vasúti kerekek nyomkarimája. A csökkentett maximális sebességű budapesti metrókocsik újabban éppen ebben a sebességtartományban kénytelenek közlekedni, tehát paradox módon a biztonsági intézkedés éppen a kopás fokozódását eredményezte.

A hármas metró kritikus műszaki állapota miatt az Index információi szerint Tarlós István a napokban levelet írt Németh Lászlóné fejlesztési miniszternek. A főváros tavaly projektjavaslatot adott be a felújítással kapcsolatban, azonban a minisztérium eddig nem reagált.

Amíg a felújítás várat magára, maradnak a jól bevált, életben tartó beavatkozások: a pályát a kopás csökkentése érdekében már nappal is kenik. A fordítókorong pedig éjjel-nappal működik, a metrókocsikat folyamatosan forgatják, hogy a kopás egyenletes legyen a kerékpár mindkét nyomkarimáján.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.