A megállapodást nemrég írta alá a Deutsche Bahn (DB) energiakezelésért felelős leányvállalata, a DB Energy, valamint a szélfarm üzemeltetője, az Észak-Rajna-Vesztfália szövetségi tartományban székelő RWE (Rheinisch-Westfälisches Elektrizitätswerk AG) energetikai vállalat Innogy nevű leányvállalata. A Németország északnyugati tengerpartján található, negyvennyolc szélturbinából álló energiatermelő létesítmény az összteljesítményének körülbelül nyolc százalékát, huszonöt megawattot bocsát majd a DB rendelkezésére.

A DB vontatásra felhasznált energiájának ötvenhét százaléka jelenleg is zöld forrásokból származik, ezt 2038-ra száz százalékra emelik

A kontraktus az első olyan villamosenergia-vásárlási üzlet Németország történetében, mely által part mentén előállított energiát fognak hasznosítani. A szélturbinák által termelt villamos áramot rögzített áron, közvetlen eléréssel vásárolja majd a DB, az értékesítési partner az RWE lesz. A DB 2038-ra a teljes vontatási energiafelhasználását környezetbarát forrásokból tervezi megvalósítani. Jelenleg sem állnak rosszul: ötvenhét százalékban zöld energiát vesznek igénybe. Ahogy a vasúttársaság fosszilisüzemanyag-alapú szerződései járnak le, úgy alakítják át a rendszereket a megújuló forrásokhoz.

A DB eddig is használta az Innogy szolgáltatásait: a 2011-es megállapodás óta évente kilencszázmillió kilowattóra energiát vásárolnak a társaság vízerőműveiből. A vasúttársaság jelenleg körülbelül tízmillió terrawattóra elektromosságot használ évente, nagyjából annyit, mint Hamburg városa. A DB Energy szeptemberben egy újabb, Európa-szerte pályázható tendert fog kiírni zöld villamosenergia hosszútávú beszerzésére – számol be az International Railway Journal.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!