A 102-es (Kál-Kápolna–Kisújszállás) vonal a Kisterenye–Kisújszállás helyiérdekű vasút részeként épült fel 1887. nyarára. A vonal Kisköre és Abádszalók között keresztezi a Tiszát, ahol ma már egyedülálló forgalmi rendben üzemel a 130 éves műtárgy. A leromlott műszaki állapotú hidat tavaly kezdték el felújítani, majd jelentős, féléves csúszással idén május közepén adták vissza a közúti és vasúti forgalomnak. A csúszást a híd időközben felszínre kerülő váratlan műszaki hibái okozták.

A híd előtt a szóló Buzenyka. Az autósoknak még pár percet kell várniuk. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A kiskörei Tisza-híd ma már hazánk utolsó vegyes használatú egynyomú hídja, ami azt jelenti, hogy a vasúti és a közúti forgalom is ugyanazon az egy sávnyi helyen halad. Vonatmentes időben váltakozó irányban engedik az autóforgalmat, amikor pedig vonat érkezik, mindkét irányt lezárják. Érdekesség, hogy a közúti forgalomszabályozást is a MÁV bakterja végzi a fény- és félsorompók segítségével! Mivel a közúti forgalom igen csekély, az aktuális igényekhez igazodva engedik az egyes irányokat. A bakter munkavégzését fix kamerák, a saját szeme és az autókba épített dudák is jelentősen segítik.

A mostani MÁV–Magyar Közút koprodukció eredményeképp a híd élettartama 10–15 évvel megnőtt, a vonatok sebessége pedig megduplázódott, volna. Eddig hússzal mehettek, a cél pedig a negyven lett. A szomorú valóság, hogy a Bézék valamiért mégis még mindig csak hússzal döcögnek át a hídon.

Maradt a húsz ezen a rövid szakaszon. A vonal maradéka hatvannal és több részen csak negyvennel járható... (forrás: iemig)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!