A Rákos Kft. a rendszerváltás után alakult meg az Ikarus dolgozóiból. Kezdetben autóbuszok felújításával foglalkoztak, amelyeket belföldre és külföldre értékesítettek. Az évek során összegyűlt tapasztalatok hatására a cég úgy döntött, hogy belefognak egy saját autóbusz gyártásába. Ehhez a csődbe ment kiskunfélegyházi Auto-Union Kft. által gyártott Csepel alvázas Union 120-asok komplett gyártási dokumentációját vásárolták meg, és kezdték el Rákoshegyen összeszerelni Rákos-Union néven. Az ezredfordulóra elkészült a Rákos Union 350-es típus, amely már teljes egészében saját tervezésű felépítményt kapott. Az emelt padlószintű turista-autóbuszt Csepel alvázra építették, meghajtásáról DAF motor és ZF kéziváltó gondoskodott. Az első példány még nagy méretű fényszóróval készült, a többi kocsi már az Ikarus Classic buszokról ismerős kereklámpás homlokfalat kapott. Később a Csepel Autógyár megszűnése miatt az Union 350-esek alá Rába és DAF alvázakat tettek. Érdekesség, hogy a Rákos Jármű Kft.-nél összeszerelt Ikarus 350-es autóbuszok is Rákos Union 350-es típusszámmal álltak forgalomba, igaz, a többi kocsival a típusszámon kívül más hasonlóságot nem mutattak.

A különleges formavilágú Rákos-Union 120-as<br>A képre kattintva a cég autóbuszaiból készült galériánkat tekinthetik meg

A Rábával együttműködve fejlesztették ki az Union 390-es többcélú autóbuszt, amely egyaránt alkalmas elővárosi, különjárati és munkásszállításra. A busz Rába futóművekkel és Euro 2-es minősítésű Rába D10-es motorral rendelkezik, a kormánymű Csepel gyártmányú, a váltója mechanikus ZF. A mindössze egy példányban készült típus különlegessége a mélyre húzott szélvédő és ívelt homlokfal. A típus továbbfejlesztéseként jelent meg az Union 310-es, amely Volvo B7R alvázra épült, Volvo főegységek felhasználásával. A kocsikat Volvo D7A285-ös motorral szerelték, a nyomatékát ZF S6-os kéziváltó osztotta szét. A két legyártott példány a Kunság Volán állományát gyarapítja.

A Rákos Jármű Kft. által kisteherautóból épített midibusz a Tisza Volánnál<br>(fotó: Budai Barnabás)<br>A képre kattintva a cég autóbuszaiból készült galériánkat tekinthetik meg

A nagy buszok mellett a Rákos Jármű Kft. a megalakulásától kezdve foglalkozik kisteherautók mikrobusszá alakításával. A jórészt Renault, VW, Mercedes kisáruszállítókból átalakított városi, elővárosi és különjárati kisbuszok igen kedveltek idehaza és külföldön egyaránt. Az átalakítás mellett saját midibuszt is kifejlesztettek Union 850-es típussal. Az orrmotoros Iveco alvázra épült busz az 1999-es Utazás kiállításon debütált, egy év múlva megjelent a típus módosított változata, hosszabb orr-résszel. A Csepel Autógyárral való együttműködésben készült el Csepel 613-as alvázra épült Union 390-es midibusz, amelyből több példány nem készült. Ugyan a buszgyártással már felhagytak, de a cég még ma is működik, kis darabszámban még készülnek midibuszok is, sőt Temsa buszok értékesítésével és javításával is foglalkoznak.