A Budapest–Székesfehérvár vasútvonal felújításával párhuzamosan a Pusztaszabolcs–Börgönd(–Szabadbattyán) vonal helyreállítására is jutott forrás. Fontos kerülőút, amikor Fehérvár vagy a 30a vonal kiesik. Az utóbbi öt évben el is ment erre néhány tehervonat, hogy mindenki lássa, nem volt értelmetlen a beruházás.

A 2013-as árvíznél jól jött a vonal<br>(Vörös Attila képei)

De talán többet nyertek a vonal mentén fekvő települések, Pusztaszabolcs, Zichyújfalu, Seregélyes. Székesfehérvár innen vonattal 10–20 perc alatt elérhető, egyértelműen versenyképes itt a vasút. A Start azonban nem töri magát, nem hogy értelmes szerelvénnyel, mondjuk Desiróval köszönné meg a hivatásforgalom töretlen utazási kedvét, de két egység Bézénél többet nehezen szenved ki magából. Az pedig nem elég, és nemcsak napi két vonatra nem az.

A pici Bézén ha négyen ülnek egy négyesben, az szubjektíven már nagyobb zsúfoltságot jelenthet, mintha egy „rendes” személykocsi lenne száz százalékon. Így ha egy kétrészes motorvonat 80 százalékon van, az is már bőven sűrűnek hat a fedélzetén utazóknak.

Két egység, nem elég

Jelenleg hivatalosan 171 Bzx és 11 BDzx mellékkocsi van állagban, ez azonban nem jelenti azt, hogy ennyi üzemképes is. Ebből Fehérváron 31 Bzx és két BDzx állomásozik, nehéz elhinni, hogy ebből nem jut a 44-es vonalra, még ha csak nagyjából a kétharmaduk üzemképes is. Az érintett településeken, Pusztaszabolcson és Zichyújfaluban mindenesetre aláírásgyűjtésbe kezdtek.

Reméljük, elérik céljaikat és a MÁV-Start boldogan fizető utasokkal lesz gazdagabb a felélesztett, aztán magára hagyott vonalon! Kérdéseinket elküldtük a MÁV-nak, a válaszokkal természetesen jelentkezünk majd.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!