A lángok martalékává vált a belga nemzeti vasút SNCB/NMBS legalább két AM75/76/77-es sorozatú motorvonata a belga fővárosban, miután tűz ütött ki az egyik szerelvényben. A 831-es és 826-os pályaszámú AM76-os vonatok égtek ki. A lángok elértek egy, a járművek mellett parkoló másik AM75/76/77-es motorvonatot is, mely szintén károsodott. A kiérkező tűzoltók a lángokat eloltották. A hatóságok nem zárták ki a szándékos gyújtogatás lehetőségét sem.

Legalább három, AM75/76/77-es sorozatú motorvonat égett ki a tűzben (képek forrása: Stationschef Faceboook-oldal)

A négyrészes AM75/76/77-eseket az 1956-ban alapított, 1991-ben a Bombardier által felvásárolt La Brugeoise et Nivelles (BN) gyártotta 1975 és 1979 között a nyugat-flandriai Brugge-ben. Összesen negyvennégy szerelvény épült, pályaszámcsoportjuk 801-844.

A motorvonatok sorozatjelzése elsőre furcsának tűnhet, a belgák azonban mégis logikusan és informatívan kategorizálják a szerelvényeiket: a szám a gyártótól való megrendelés évét takarja. Az első húszat (801-820) 1975-ben vásárolta az SNCB/NMBS, ezek az AM75-ösök. Következő éven további tizenkettőt rendeltek, vagyis a 821-832 pályaszámú szerelvények már AM76-osok, a fennmaradó tizenkét, 1977-ben beszerzett jármű (833-844) pedig AM77-es.

A két hajtott motorkocsiból és két köztes mellékkocsiból álló, kilencvenkilenc és fél méter hosszú motorvonatok másfél és három kilovoltos egyenáramú betáplálásról üzemelnek, 1360 kilowatt teljesítményre képesek, legnagyobb sebességük száznegyven kilométer per óra. Az utastérben háromszázkét másodosztályú és ötvenhat első osztályú ülőhely található. A szerelvények szolgálati tömege kétszázhúsz tonna.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!