Tavaly vásárolt a BKV negyven, 4-5 éves hibrid (dízel-elektromos) csuklós és szóló buszt, amelyekben 210 lóerős dízelmotor, valamint 120kW teljesítményű elektromotor dolgozik. Utasok nélküli tesztek előzték meg a forgalomba bocsátást. Kedden a 174-es, a 175-ös és a 197-es vonalon jelentősebb műszaki probléma nélkül, a menetidőket tartva teljesítettek szolgálatot.

A BKV közleménye szerint havi ütemezésben állítanak be újabb hibrid buszokat. Így jelentősen csökken a BKV járműparkjának átlagéletkora. Budapesten már korábban jártak csuklós hibrid Volvo buszok, melyeket a T&J Busz Projekt Kft. üzemeltetett. A társasággal azonban a megrendelő Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerződést bontott, mert a cég offshore-gyanúba keveredett.

Havi ütemezésben újabb hibridek állnak forgalomba, így jelentősen csökken a járműpark átlagéletkora. (fotó: BKV)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!