Megépíti a BYD a fővárosi álmainkat
Már gyártják a Sárga-tenger partján fekvő Csingtaóban azokat a szóló- és csuklós e-buszokat, amelyek a tervek szerint 2026 tavaszától folyamatosan állnak majd forgalomba Budapesten.
Már gyártják a Sárga-tenger partján fekvő Csingtaóban azokat a szóló- és csuklós e-buszokat, amelyek a tervek szerint 2026 tavaszától folyamatosan állnak majd forgalomba Budapesten.
A Budapesti Közlekedési Központ kiterjeszti a kerékpárszállítás lehetőségét a 87-es buszcsalád vonalára.
A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.
Szombattól változik a közlekedés a Szent István körúton: június 21-étől július 31-éig a Széll Kálmán tér és a Nyugati pályaudvar között a 4-es és 6-os villamosok helyett pótlóbusszal lehet utazni.
Az alkalmazás működését egy tartalék fizetési szolgáltató teszi még biztosabbá.
A hangos asszisztenciával ellátott trolik és autóbuszok után már az agglomerációban közlekedő kék Volán-buszokra, illetve kísérleti jelleggel a villamosokra is kiterjesztik a szolgáltatást, amely egyetlen távirányítással bemondja, melyik járat érkezik a megállóba és hova tart.
Az ügyfelektől beérkező visszajelzéseket is figyelembe véve a táblákon a korábbiakhoz képest nagyobb méretben szerepelnek az azonosítókódok és a járatszámok is.
A június 1-jéről 2-ára virradó éjszakától meghosszabbított üzemidővel közlekednek a fővárosi metrók, amihez nemcsak számos BKK-járat, hanem a MÁV-csoport érintett járatai is igazodnak.
A BKK közbringaszolgáltatása hamarosan új korszak elé néz: a tervek szerint a 2026-ban induló új rendszerben kétszer annyi kerékpár, öt-hatszor több leadási ponttal és több mint nyolcvan százalékkal nagyobb területen szolgálja majd ki az igényeket.
Ez történt a Balázs Mór Konferencián.
Június elsejétől meghosszabbított üzemidővel járnak a fővárosi metrók, amihez több mint negyven nappali és számos éjszakai járat menetrendje is igazodik.
A Közlekedési Kultúra Napján kigördült a remízből a nagy kedvenc, a 3720-asra számozott prototípus egyirányú, házi csuklós villamos is.
A Gubacsi út/Határ út és a Deák Ferenc tér metróállomás környékén cserélte korszerűbbre az utastájékoztató táblákat a BKK.
A déli hidat március elsején zárták le, azóta folyamatosan és az előzetes ütemtervnek megfelelően haladnak a munkák a felüljárón és környezetében.